Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  B&B igen..  (läst 4629 gånger)

louise

• Gäst
SV: B&B igen..
« Svar #20 skrivet: 29 okt-09 kl 10:45 »
Ja, som vanligt med humaniora-utbildningarna. De går inte att använda. När jag började som jouranlist trodde jag att jag var ytterst allmänbildad och hade djupa kunskaper i genus, men jag hade inga som helst exempel från verklgiheten, modeller att jobba efter, ingenting.

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
« Svar #21 skrivet: 29 okt-09 kl 12:50 »
Japps, det stämmer till stora delar. Vår utbildning är dock tvärvetenskaplig... ungefär som miljövetare och sådana får ju jobb.  Möjligt dock att jag kompletterar lite i efterhand på ekonomibiten. Får se om jag känner för mer lån när jag är klar. ;)

Men en utbildning i journalistik måste väl ändå innehålla praktiska övningar i arbetet på en tidningsredaktion?
« Senast ändrad: 29 okt-09 kl 13:50 av Vargalyster »
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

louise

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 30 okt-09 kl 22:02 »
journalistutbildningar innehåller långa praktiker ja, men även undervisningen bygger på att man leker redaktion en hel del.

Alltså, ska jag få ett B&B å gå runt så behöver jag folk å samarbeta med som kommer å leker lugn-å-ro med gästerna. Finns här nån som vill driva företag på mitt B&B? massage, mindfulness, yoga, eller nåt annat lugn- å-roigt?

louise

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 02 nov-09 kl 10:14 »
Morr. Hur kunde jag tro att en ensam kvinna ute i skogen ska få med stora turistorganisationer på mitt projekt? Jag insåg plötsligt att jag borde ha nån examen för att få göra det. Jag måste minska ner det och återvända till lokalsamhällets amatörprojekt.. 

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #24 skrivet: 02 nov-09 kl 10:21 »
Morr. Hur kunde jag tro att en ensam kvinna ute i skogen ska få med stora turistorganisationer på mitt projekt? Jag insåg plötsligt att jag borde ha nån examen för att få göra det. Jag måste minska ner det och återvända till lokalsamhällets amatörprojekt.. 

Inte alls.. bara gå sin egen väg och veta att man lyckas så kommer man långt  :)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

louise

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 02 nov-09 kl 11:29 »
Inte heller lokalprojektfolket tyckte jag skulle sätta igång. kanske till våren kan jag få göra det, men då är ju fastigheten jag vill ha såld. jag lbir så jävla trött.

Dela detta:

* Inloggade just nu

688 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser