Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mård  (läst 1756 gånger)

Bring

• Gäst
Mård
« skrivet: 07 okt-09 kl 13:58 »
Är det någon som vet när en mård är fullpälsad,
dvs när han ser som allra bäst ut ???

Mickel Räv

• Gäst
SV: Mård
« Svar #1 skrivet: 07 okt-09 kl 23:39 »
Borde det inte vara när det är som kallast på vintern?

Bring

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 08 okt-09 kl 08:16 »
Joo, men inte ens det är lätt att vet när det borde vara numera när det kan regna och snöa varannan dag :-\

Neiklot

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 08 okt-09 kl 17:41 »

Det har inte med regn och slask att göra.

Djuren byter päls ändå.

Här nere i södern (Blekinge) brukar både mård och räv vara (helt) vinterpälsade från november.

Bring

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 08 okt-09 kl 18:46 »
Jag finns upp i Norrland (Jämtland) så  här kanske de borde vara fullpälsade lite tidigare då?

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
« Svar #5 skrivet: 08 okt-09 kl 22:15 »
Hittade det här i boken fällor och fällfångst. Mården har som regel fullgod päls från slutet av oktober till början av mars månad.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Bring

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 09 okt-09 kl 08:33 »
Tackar, jag har letat, utan att hitta något om det. ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

453 gäster, 1 användare
simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser