Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  allmänna höns ledsen tråden  (läst 235227 gånger)

Aklejan

• -
SV: allmänna höns ledsen tråden
« Svar #580 skrivet: 26 feb-11 kl 23:04 »
Vad skoj att det gick bra hos dig. Hoppas du har rätt att mina också bara är försenade. Jag springer här och kollar en gång i halvtimmen. :-\

Vet precis...  ::)
Du kan lika gärna bänka dej där med en kopp kaffe å en bra bok  :P ;D

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #581 skrivet: 27 feb-11 kl 11:13 »
Japp, bänkad, visserligen två meter ifrån men här väntar jag på pip. *damdidamdidam damidamdidam*
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #582 skrivet: 27 feb-11 kl 11:32 »
Japp, bänkad, visserligen två meter ifrån men här väntar jag på pip. *damdidamdidam damidamdidam*

Jag har ofta funderat på en webcam, dels i hönshuset och sen när jag kläcker i maskin - som streamar direkt ut live på nätet så att jag kan se även om jag inte är hemma  ;D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #583 skrivet: 27 feb-11 kl 11:35 »
Jag har ofta funderat på en webcam, dels i hönshuset och sen när jag kläcker i maskin - som streamar direkt ut live på nätet så att jag kan se även om jag inte är hemma  ;D

det har vi gjort, även grannarna satt och kolla. Jag satt varje ledig sekund i skolan vid datorn kan jag säga ;D

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #584 skrivet: 27 feb-11 kl 11:59 »
Måste lysa dem och se om de lever... :-\
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #585 skrivet: 27 feb-11 kl 12:15 »
Måste lysa dem och se om de lever... :-\
håll dom till örat du hör lätt om det rör sig pickar el piper
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #586 skrivet: 27 feb-11 kl 12:17 »
De lever men ser små ut i äggen liksom (dvs man kan se ganska mycket plats kvar där inne). Såg ut som några få gjort hål till luftblåsan. Fick faktiskt ett litet pip så nu känns det lite mer hoppfullt. o:)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #587 skrivet: 27 feb-11 kl 12:30 »
det har vi gjort, även grannarna satt och kolla. Jag satt varje ledig sekund i skolan vid datorn kan jag säga ;D

Är det nyligen eller nåt år sen? Vad hade ni för grejer till det?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Suss i Sannum

• Västergötland
    • Sannum
« Svar #588 skrivet: 01 mar-11 kl 21:59 »
När hönsen äntligen börja titta ut efter kylan och snön, då får vi stänga in dem igen... newcastle i länet  >:(. Skit!
Här finns en hoper höns i olika raser och japanska/jumbo vaktlar. Titta gärna in på hemsidan och bloggen. Där finns bilder på fjädrarna och lite annat.
www.sannum.eu
http://blogg.sannum.eu

Aklejan

• -
« Svar #589 skrivet: 01 mar-11 kl 22:29 »
När hönsen äntligen börja titta ut efter kylan och snön, då får vi stänga in dem igen... newcastle i länet  >:(. Skit!

Håller med! Jävla skit!  >:D
Hoppas på att det är överstökat snabbt...för våra höns och alla vilda vackra fåglar!

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #590 skrivet: 02 mar-11 kl 22:27 »
Håller med! Jävla skit!  >:D
Hoppas på att det är överstökat snabbt...för våra höns och alla vilda vackra fåglar!
håller oxå med  :-\
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Brokullen

• Dalsland
« Svar #591 skrivet: 03 mar-11 kl 08:03 »
Rävdjäveln har varit framme mitt på dan,var borta en halvtimme och kom hem till en masaker,fjädrar och blod överallt och ihjälskrämda hönor,en löpanka och tre hönor puts väck.
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #592 skrivet: 03 mar-11 kl 12:55 »
Kanske bara klassas som lite hönsledsen men i alla fall. Nu när jag har varit sjuk i influensa har orken inte varit hög och min man som också har varit dålig men inte döende har själv fått sköta alla djuren. Tyvärr har en dörr mellan hönsen gått upp och två Chabotuppar har hoppat in till Isbaren  :-\ Om Isbartupparna har flirtat med Chabohönorna vet vi inte då de var på rätt ställe när vi upptäkte fadäsen. I vilket fall kan man inte vara säker så istället för att kunna börja samla  avelsägg från Isbar på måndag får jag vänta i 3 veckor till och likaså med Chabona :( Attans. Men, men det kunde varit värre. Ni som köpt Chabo ägg denna veckan klarar er för detta hände efter att dom äggen hade plockats in.

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Jennyt

• Västergötland
« Svar #593 skrivet: 03 mar-11 kl 15:47 »
Diskbänken svämmar över av ägg, jag ska baka sockerkaka..... sonen är äggallergiker ::) ...... äggen får stå kvar på bänken och jag sneglar surt på dem :(..... det har ju lite med höns att göra iallafall ;D
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #594 skrivet: 03 mar-11 kl 16:38 »
Äggkläckaren har fått spatt. Den har stått på samma temp hela tiden - morgon som kväll, natt som dag. Temperaturen runt den har inte påverkat innetempen och jag har varit så glad. Tydligen för glad.  :'( Imorse stod den rätt men tre timmar senare har tempen gått upp en bra bit över 40. Locket av! Skruva och skruva för att få en jämn  temp igen. Rusar upp och ner för trappan för att kolla så det inte blir för varmt och inte för kallt.

Så nu finns två alternativ. Aldrig kläcka i kläckare igen eller skaffa en sån som inte kan göra fel. Jag fyller 40 i början av sommaren och funderar på om jag för engångs skull ska ta och önska mig en present och sen bli besviken om jag inte får den?
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #595 skrivet: 05 mar-11 kl 23:47 »
Diskbänken svämmar över av ägg, jag ska baka sockerkaka..... sonen är äggallergiker ::) ...... äggen får stå kvar på bänken och jag sneglar surt på dem :(..... det har ju lite med höns att göra iallafall ;D

Det är min son oxå så jag vet precis vad du menar . Skitjobbigt rent ut sagt .
Men jag brukar göra han en mini sockerkaka utan ägg när jag ändå bakar så alla andra får vanliga o han mini special .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #596 skrivet: 06 mar-11 kl 13:54 »
Ahhh jag är ledsen för lite allting just nu!
Min fina Sabelpoothöna blev attackerad av någonting (jag hörde henne bara skrika, men "saken" försvann när jag hann dit) så nu släpar hon benet efter sig och haltar. Förmodligen stukat det. Eller brutit, vad vet jag?  :'( Jag hjälper henne äta och dricka varje dag, sitter och klappar henne och försöker hjälpa. Hon blundar också helt med ena ögat och andra är halvöppet, vad kan det bero på? Jag tvättar hennes ögon varje dag med ögonskölj. Det är inte irriterat eller varigt...
Dv. höns, undulater & ragdoll

The Game

• Gäst
« Svar #597 skrivet: 06 mar-11 kl 18:04 »
Blå Nelson: =/..
Jag är själv sur ledsen och trött på detta förbannade äggledarinflemationshelvete.
Satans helvete..Nu får det vara nog..
/fan i helvetet

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #598 skrivet: 06 mar-11 kl 20:49 »
Min fina höna har det nu bra på de evigt gröna innehägnaderna i himmlen  :-*
Dv. höns, undulater & ragdoll

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #599 skrivet: 09 mar-11 kl 11:55 »
Ledsen.............................
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser