Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  allmänna höns ledsen tråden  (läst 234555 gånger)

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: allmänna höns ledsen tråden
« Svar #520 skrivet: 21 jan-11 kl 20:55 »
Häkta på en skramlig burk/bjällra överst så det hörs om någon öppnar. Ungar kan trigga varandra och gå in i trädgårdar och hitta på saker.

fredrikvidja

• Södermanland
    • Höns i Vidja
« Svar #521 skrivet: 23 jan-11 kl 14:55 »
Jäkla piss!

Förra året blev det bara ett Sebright ägg som kläcktes och den hönan var idag 11 månader gammal, men så kom her Marek och hälsade på. Trodde vi klarat oss men tydligen så vill det sig inte.
Dom gör som dom vill och vi mé

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #522 skrivet: 27 jan-11 kl 17:41 »
 >:( :( :( Min ståtliga och snälla Adam kalkon tupp ...har trampat ihjäl min enda lilla araucana höna.... undras om han är allmänt sur på hönorna eller om detta kommer att upprepas ....lite till saken hör att hon hade smitit ut från sitt bås ... och ut i hela hönshuset där hon aldrig är annars ... Adam går där jämt ...men hon var fel... :( >:( >:( >:(
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #523 skrivet: 27 jan-11 kl 17:44 »
Nej vad tråkigt! :( Han har inte fått för sig att han ska "mejka löv" *para sig* med henne då av någon anledning?  :-\
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #524 skrivet: 27 jan-11 kl 17:54 »
Nej vad tråkigt! :( Han har inte fått för sig att han ska "mejka löv" *para sig* med henne då av någon anledning?  :-\

Kunde mitt i eländet inte låta bli o små skratta lite för jag fattade inte först... " mejka löv" , ...
han brukar bli sur på dom när de kommer fel men han brukar lätta upp efter ett tag...och bli på bättre humör ...och hon va så söt den lilla pönan...ibland är livet orättvist ...
men kanske det är dax att flytta kalkonerna  till eget hus ....
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #525 skrivet: 27 jan-11 kl 18:41 »
Jäkla piss!

Förra året blev det bara ett Sebright ägg som kläcktes och den hönan var idag 11 månader gammal, men så kom her Marek och hälsade på. Trodde vi klarat oss men tydligen så vill det sig inte.

Å, vad himla trist! Förstår hur ni måste känna nu, när man förlorar en fin höna man hoppats mycket på.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #526 skrivet: 27 jan-11 kl 19:48 »
kycklingar och kalkoner tycker jag inte är det bästa, inte hönkyklingar i alal fall för de är så mycket mindre. fölorade 3 stycken små söta pågrund av mina massodanter  :-\ ::)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #527 skrivet: 29 jan-11 kl 14:53 »
 :'( min första höna pärlan hittade jag död idag hon hade bokstavligt talat trillat av pinn inatt så det var väl naturens gång. men tråkigt är det
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Ethna

• Stabo som blivit lantlolla ;-)
    • Skåne
« Svar #528 skrivet: 29 jan-11 kl 19:55 »
Min vackra underbara Ulla-Bella är borta...puts väck inte en fjäder någonstans ::)...har letat efter henne över allt :'( Ulla- Bella var en av de första jag köpte hösten 09. Hon var en svart Isbar och väldigt speciell ruvade fram en kull kycklingar som hon sköte exemplariskt.
Saknar henne enormt. R.I.P Ulla-Bella :'(

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #529 skrivet: 29 jan-11 kl 21:09 »
Jag känner mig sur över att jag, klantskallen inte kan komma ihåg vart jag lagt min ägglampa... Jag hade den i torsdags senast, vart jag la den sedan är sedan helt som bortblåst. >:/ Brukar ALLTID lägga den i min jackficka annars så jag vet vart den är, och se vad som hände när jag inte la den där...! Jag behöver den på måndag ju! D: Har letat i hönshuset, i detta rum, i köket, på toan, i tvätten, vardagsrummet, mitt rum, vid kläckaren, under sängar, under byro, fickor, väskor m.m... BORTA!!!  :'( >:( >:( >:( Börjar gå och inbilla mig att jag tappat den någonstans, vilket finns en risk för faktiskt...  :-\
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #530 skrivet: 31 jan-11 kl 12:13 »
Idag trampade jag min ena tupp på foten så han började halta  :'( Inget verkar brutet, så jag hoppas att han mår bättre fort.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #531 skrivet: 31 jan-11 kl 13:17 »
Hoppas tuppen blir bättre Lina! Förhoppningsvis var det bara hans stolthet som fick sig en rubbning...
Linkoso, sånt händer mig HELA tiden också. Förra året var min mobil mer på språng än hos mig ;) Har du inte haft på dig en annan jacka då? Eller lagt den i byxfickan? Kolla på hyllor och sånt också. Good luck ;D
Dv. höns, undulater & ragdoll

PetraL

• Västergötland
« Svar #532 skrivet: 03 feb-11 kl 15:05 »
Jag är ledsen för en av två kycklingar har dött, var pigg för två timmar sedan och nu var den iskall och död, funderar på om de har blivit ihjältrampad...usch att det ska vara så upp och ner med glädjen!

evel

• Uppland
« Svar #533 skrivet: 08 feb-11 kl 20:05 »
Är ledsen för att samtliga mina dvärgvaktelägg som jag skulle lägga i kläckaren nu i veckan for i golvet idag. En hel månads ägglägg åt skogen, lyckades rädda ETT ägg som åtminstone var helt, lär ju inte fungera i vilket fall :'(

Hundarna fick fest iaf... Och hela köksgolvet klibbar. Orkar fan inte städa, lägger mig i sängen med en hel halvliter häagen-dazs istället...
* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

trallallaa

• Gäst
« Svar #534 skrivet: 08 feb-11 kl 20:56 »
neeej, vad sorgligt, kan tänka mig hur det känns  :'( ,käka glass du och låt hundarna tvätta golvet , åååå så är det bara att sätta igång igen, med samlandet..
Är ledsen för att samtliga mina dvärgvaktelägg som jag skulle lägga i kläckaren nu i veckan for i golvet idag. En hel månads ägglägg åt skogen, lyckades rädda ETT ägg som åtminstone var helt, lär ju inte fungera i vilket fall :'(

Hundarna fick fest iaf... Och hela köksgolvet klibbar. Orkar fan inte städa, lägger mig i sängen med en hel halvliter häagen-dazs istället...

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #535 skrivet: 09 feb-11 kl 14:02 »
Måste bara gråta en skvätt här  :'(

Har fått hem ca 45 ägg igår och idag.. I ett av paketen idag var 6 fina maranägg trasiga  :-\ Och 4 vaktelägg hade sprickor  :(  Dumma dumma posten!  ;)

Meeen, det var ju tur att jag fick hem så många iaf! Kommer kunna fylla min kläckare ändå, plus att en av ruvhönorna nog blir glad då hon får dom som "blir över" ;D
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #536 skrivet: 10 feb-11 kl 21:54 »
Min finaste höna, Mini-Lisa, har varit hängig i 3 dagar. Veterinären gav henne antibiotikakur, men efter två dagar med det syns ingen bättring. Förmodad äggledarinflammation/ägg som inte kommer ut.
Har spolat med koksalt. Ingen bättring. Idag är hennes aptit sämre med. Har ingen bättring skett tills imorgon så får hon lämna jordelivet.
Min finaste höna, som varit med ända sedan starten av hönsägandet. Minst, men tuffast och högst i rang. Alltid ruvat fram 1-2 kullar per år som hon skött exemplariskt.
Sorgligt, men blir hon inte bättre så finns ingen utväg.  :'( :'(
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Bettyboop

• Småland
    • Andersson's Lantgård
« Svar #537 skrivet: 11 feb-11 kl 07:15 »
Idag är jag ledsen över att en av mina tuppar var död på morgonen.
Han dog av sina skador från tuppslagsmålet då han blödde mycket en hel dag.
Kammen var svälld och hängde över näsborrarna igår.
Tog in honom i värmen och försökte få i honom vatten men han orkade inte.
Kan det varit blodförgiftning kanske?
Är så ledsen
Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #538 skrivet: 11 feb-11 kl 15:40 »
Nu har vackraste Mini-Lisa fått flyga vidare.
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #539 skrivet: 11 feb-11 kl 15:48 »
Nu har vackraste Mini-Lisa fått flyga vidare.

Ååååå... stor kram!!!  :'(
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

545 gäster, 3 användare (2 dolda)
beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser