Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som har bra frakttips gällande skinn?  (läst 1080 gånger)

samaka

• Dalarna
Någon som har bra frakttips gällande skinn?
« skrivet: 26 sep-09 kl 08:00 »
Alla ni som har lite väl långt att åka... hur får ni till det bäst rent ekonomiskt när skinnen ska till berederiet?

texelmatte

SV: Någon som har bra frakttips gällande skinn?
« Svar #1 skrivet: 27 sep-09 kl 12:01 »
Jag har bara skickat 1-2 stycken, och då var bussfrakt det billigaste. Har för mig att de tog betalt utiftån vikt. Vet inte alls hur det blir om man vill skicka många.

samaka

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 28 sep-09 kl 12:49 »
Tack för tipset, men tror ej det går. Skickade på pall förra året och då skickade vi 11 och kommer att skicka fler nu. Ingen annan som brukar skicka på pall som har nåt tips??

ulfg

« Svar #3 skrivet: 28 sep-09 kl 19:26 »
Måste erkänna att vi förra året faktiskt åkte till Tranås med bil. Det är så dyrt med frakt att vi tog våra 15 skinn plus grannens 10 och körde iväg till Tranås. Det var 35 ganska trevliga mil och grannen gav oss respengar för sina skinn. Flera bra restauranger i Tranås, mysig liten by utefter en gata. En utflykt över en dag helt enkelt.
Mångsysslare med 12 gutefår norr om Varberg.

Mushi

« Svar #4 skrivet: 28 sep-09 kl 19:38 »
Har skickat på pall och i säckar med Schenker tidigare. Det var inte särskilt dyrt fram till för några år sedan, sista gången gick det på ca en tusenlapp. Har man många skinn så funkar det bra.

Dela detta:

* Inloggade just nu

465 gäster, 1 användare
eremit1

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser