Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Måste man ha värme till hönsen??  (läst 24469 gånger)

sagbus

• vill leva på landet och klara mig själv
    • Småland
SV: Måste man ha värme till hönsen??
« Svar #60 skrivet: 29 okt-09 kl 19:12 »
I helgen som var köpte jag o satte upp gul fiberisolering (jemofix 500 spänn till ca 30kvm) .
häftade fast det i taket så det mesta blev täckt. över det satte jag plast, mjuk o böjlig sådan o se, nu har de bra klimat inne med plusgrader även om det är minus ute.

blev hyfsat billigt oxo får jag säga.
petade överbliven ull i springor mm.
katter, hund o höns, en fin trädgård . vad mer önskar man av livet?

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #61 skrivet: 05 nov-09 kl 09:33 »
hejsan alla vänner . jag måste fråga, det är första vinter jag har höns. mina bor i en lekstuga. har värmelampa och frostvarnare hur varmt har ni hos era pullor, när jag öppnade i morse var det 11 grader . är det för varmt för att de ska må  :-\ ???

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #62 skrivet: 05 nov-09 kl 09:59 »
För varmt skulle jag kanske inte påstå, men möjligtvis onödigt varmt. Jag håller just nu en 7-8 grader inne hos mina, skulle haft lägre om det inte vore för att jag har småkycklingar.
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #63 skrivet: 05 nov-09 kl 11:30 »
Hur varmt man ska ha beror på vilken ras det är och om man har kycklingar som Färnevik säger..exotiska raser och vissa från medelhavet är inte så köldhärdiga och då bör man ha några plus under vintern men vanliga raser som Orpington, Wyandotte, New Hampshire etc. klarar lätt ett par minus utan att må dåligt
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #64 skrivet: 05 nov-09 kl 11:44 »
jag har 3 silkes o en dvärg kochin o en bland kyckling silkes/kochin
 i min lekstuga
« Senast ändrad: 05 nov-09 kl 11:49 av hönsmamma 11 »

Dela detta:

* Inloggade just nu

756 gäster, 3 användare (1 dolda)
ärt, Torptjej

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser