Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanintransport  (läst 1166 gånger)

matterik

• http://kaniner.matterik.com
Kanintransport
« skrivet: 11 sep-09 kl 21:39 »
Jag undrar hur kanintransport fungerar. Jag har funderat på att köpa kaniner på distans. Dvs att köpa från någon som bor i skåne eller blekinge till exempel och få kaninerna skickade upp till dalarna av någon transportfirma. Eftersom det är djur så är det väl någon sorts speciell transport man måste beställa. Går det att göra via posten eller gör man det via någon speciellt transport firma. Är det någon som vet ?
Hur fungerar det sen? Hämtar man upp dem bara på typ någon lastzon där annat kommer som datorer etc, Eller kommer det direkt hem.

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Kanintransport
« Svar #1 skrivet: 11 sep-09 kl 22:10 »
kan inte svara på din fråga, men det brukar kunna ordnas skjuts om man frågar säljaren eller här på forumet under "annonser". det finns alltid nån som ska nånstans och man kanske kan mötas halvvägs. jag skulle inte vilja lämna över djur till transportfirmor. man vet inte vilken djurvana åkarna har egentligen och hur mycket hänsyn de tar i all stress.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 11 sep-09 kl 23:12 »
Det finns inga vanliga transportfirmor (typ bussgods eller posten) som transporterar levande djur. Men det går som LillaSophie skriver i princip alltid att ordna med nån vänlig själ som kan skjutsa djur hit eller dit. ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

BlueDeville

• Skåne
    • Busebo
« Svar #3 skrivet: 12 sep-09 kl 01:19 »
Fråga efter det på olika forum. Jag själv har hjälpt många med transport. Man efterlyser det i olika forum, sen kommer man överens med personen om var när & hur........ Kika oxå efter utställningar som finns i din närhet, transporter dit brukar va lätt att fixa över hela landet.
Vart i dalarna bor du? Jag kanske kan hjälpa dig då jag vet många som transporterar. Själv bor jag i Skåne & är i Blekinge ofta  :)
Var med & bli ett fan i min Facebook grupp för Belgiska Jättar:
http://www.facebook.com/pages/Saxtorp-Sweden/Busebo-s-Jattar/113483878676727?ref=sgm
Bor ute på landet med skogen inpå knutarna med Sambo, 3 barn, 2 jyckar, ett gäng Belgiska Jättar, Belg harar, å hoppkaniner, 1 Grå jako, 3 katter.

Pikapika

« Svar #4 skrivet: 12 sep-09 kl 10:14 »

Charlotte

• -
« Svar #5 skrivet: 12 sep-09 kl 10:23 »
Jag har fått hem kaniner med flyg, dyrt, men det fungerade bra. Jag tror det är det enda godkända sättet att skicka levande djur nu mera.
 Annars har jag skickat med travhästbuss också:)
Mvh Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Trasselsudden

• Blekinge
« Svar #6 skrivet: 12 sep-09 kl 23:25 »
Fråga i forumet på kanin-net. Under "Transport & samåk" :)
Jag heter Josefine och läser fjärde året till husdjursagronom på SLU i Uppsala. Har sedan ett antal år tillbaka sysslat med hobbyuppfödning av kaniner för utställning, men pga studierna ligger det nu på hyllan. Är särskilt intresserad av färggenetik på kanin.
Besök gärna http://kaninfarg.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

652 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser