Gällande lagar så finns det ingenting i lagtexten som rör slaktproduktion av kanin!
Därför finns det ingenting lagmässigt att hänvisa till
En lagtext är en vägledning och ingenting absolut. Mot lag skall ärende prövas. För att hjälpa jurister och övriga finns föreskrifter, prejudikat, förtydliganden och så vidare i en uppsjö av texter.
vad jag hänvisar till är just tolkningar av ovanstående vilket är det som till sist gäller för verksamheten.
Att då som speciellt du "Stabon" skriver att jag "hittar på" Det jag skriver är "rena lögner" + en del annat som jag inte tänker upprepa, blir väldigt förvirrande för övriga.
Det jag har skrivit är vad berörda myndigheter arbetar efter. Att det sedan inte finns i föreskrifter eller andra handlingar är då av underordnad betydelse i dagsläget.
De förhandlingar vi jobbar med kommer att utmynna i text när det "vinner laga kraft" som det heter.
Naturligtvis kan jag strunta i att rapportera i förväg men jag trodde att det kunde vara till nytta för de som vill starta att veta lite i förväg vad som komma skall. Skriv gärna och säg er mening om detta.
Gösta