köpa mjölk direkt fr bonden

Startat av slöfocken, 07 Sep-09 kl 17:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mårten Swärd

Jag köper "oekologisk" mjölk direkt från grannens tank, 5 kronor litern.. Han har Jersey-kor så den mjölken är lite fetare än "vanlig" mjölk, d.v.s. att det blir en del grädde också.. :)

Tingeling

Jag häller mjölk i en 3 l spann...... tillsätter några matskedar filmjölk och låter allt stå
i rumstemperatur i ca. 1½ dygn. Vips så har man tjock fin fil  :D. Den håller ett par veckor minst.
När vi köper den opastöriserade mjölken så häller vi den först i 2 l glass förpackningar...dagen efter är där tjooockt med god grädde  :P som då är lätt att skumma av.
Det svåra är inte att åldras...
Det svåra är att vänja sej av med att vara ung

marie_c

Vi mjölk ur egen tank och mums vad gott det är! Men vi skummar aldrig av den, då blir den ju så blaskig!
Nu med egna kor!

DairyMarkets

Hej,
letar efter opastöriserad mjölk i Västmanland, Västerås??? Trevlig kväll
pontus55@hotmail.com

Solsidans gumma

Jag betalar just nu 5 kronor litern hos grannen. Och jag kan hämta när jag vill. :laugh:

Blerta Kuci

Hej, jag är också jätteintresserad av att köpa både get men också fårmjölk.

Citat från: MonicaA skrivet 16 Okt-09 kl 22:17
Jag känner till ett par bönder. Hör av dig till mig om du vill veta mer.

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

571 Gäster, 3 användare (2 Dolda)
Be
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering. I dag lördag börjar jag fila på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar och knepigheter skickas gärna till petter@alternativ.nu eller postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S