Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  De tre musketörerna, Sixten & Skorpan  (läst 15771 gånger)

Annika Johansson

• Östergötland
SV: De tre musketörerna, Sixten & Skorpan
« Svar #120 skrivet: 10 okt-09 kl 23:43 »
Trollen har utforskat ända till sovrummet - uppe i sängen imorse, mysigt, och ut i köket.. snart blir det besvärligt när man ska öppna dörren.. det passar sig inte att kattungar springer ut hur som helst.. Besvärligt med öppen dörr är det redan nu, den ömma moder Vendela tyckte nämligen att det här med kattungar var hennes grej, så hon har börjat löpa.. men förutseende som jag är har vi p-piller henna, så hon fick ett på rödaste rappet, och nu väntar vi bara tills hon slutat dia de små, så ska vi göra besök hos veterinären. Skorpan ska oxå dit, o Sixten ska ta bort sin enda ( än så länge..) kula. å så ska de små ha sina sprutor. Puh.
Trollen springer fortare än förståndet.. de hinner över golvet innan de inser att farliga hunden ( som egentligen inte är farlig, men svart och snabb.. ) ligger där, och då försöker de slinka iväg utan att synas.
De har hittat klösträdet jag hittade på blocket i våras, och de ÄLSKAR det! Upp o ner och ut o in, galopp in till matskål o kisslåda, och sen dit igen..

Lycka  ;)

Vurre

« Svar #121 skrivet: 10 okt-09 kl 23:50 »
och nu väntar vi bara tills hon slutat dia de små, så ska vi göra besök hos veterinären.

Du har då de märkligaste katter jag har hört talas om! Honan var gravid! Och nu diar hon ungarna! :o
snus? vad är priset på en pris?

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #122 skrivet: 10 okt-09 kl 23:52 »
Sixten har slutat snutta på Skorpan, skönt att det gick att avbryta beteendet. Värsta bästa polarna är de dock, och leker hårt, han flyger som en liten vante när hon springer över honom, han är ju bara som en fjäder..
Sixten är väldigt intresserad av småttingarna, medan Skorpan tycker de är relativt ointressanta..
Skorpan bevisade för mig idag hur otroligt duktig hon är på se och bedöma avstånd fastän hon bara har ett funktionsdugligt öga.. hon sprang superfort på höbalarna ( stora runda ) hoppade långt och tvärnitar, fram o tillbaka, bara för att visa att hon kan.. så klättrar hon ( alldeles för ) högt upp i taket, upp efter stockar, ut på brädor, balanserar där uppe, och jag måste ju skratta o berömma henne för hennes skicklighet! Älskade galningar!

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #123 skrivet: 10 okt-09 kl 23:56 »
Jäkla fluffkorv.. *kär*

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #124 skrivet: 11 okt-09 kl 00:03 »
Du har då de märkligaste katter jag har hört talas om! Honan var gravid! Och nu diar hon ungarna! :o

Ja, du förstår hur mina dagar är!!??  ;D Och det är bara katterna.. Tänk när fåren får föl då!!?? Då skulle du vara med!  ;D

Vurre

« Svar #125 skrivet: 11 okt-09 kl 00:07 »
Jodå, men jag skulle gärna se hur det går till när kattan diar sina ungar! Hur har ungarna fått mjölk! Är de inte hanar allihop? Dum katta dessutom som hellre äter av sina barn än föder dem med sin mjölk.
snus? vad är priset på en pris?

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #126 skrivet: 11 okt-09 kl 00:11 »
Jodå, här på gården händer det märkliga saker ibland.. Jag är lycklig som får bo här och uppleva det live..
Det fladdrar lite i en gardin, hmm, något fluffens på gång? Jodå, här händer mycket tokigt o roligt. Och oftast är den svarta hunden där, för hon ser allt - hör allt.. om hon inte tittar åt ett annat håll, eller vallar en höna..

Sixten tyckte att han skulle hoppa ner till en kanin o hälsa på idag, men det tyckte inte kaninen.. Hon förklarade väldigt tydligt för honom att det inte var uppskattat, och han klättrar i panik upp för nätet och får nästan inte grepp runt den breda skivan vi satt upptill för att förhindra kaninerna att klättra över ( jäkla BJ, de är ju fantastiska!!  ;D ) o väl nere på rätt sida tittar han förebrående på mig - Såg du vad hon gjorde, hon var dum, ska hon få göra så??
- Ha, din lilla skit, det är hennes hage, och du var inte välkommen, sa jag, men han var väldigt förnärmad när han tassade iväg.. små gossars sårade illution o stolthet..

Ljuvligheterna tar lixom inte slut. Det är tillochmed roligt att sopa upp all kattsand som de skvättat ut när de rejsat genom kattlådan, eller vattnet som de råkat "springa igenom"..  ;D

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #127 skrivet: 11 okt-09 kl 00:16 »
Så klart ger hon dem di, inte tvärt om, det är ju jag som slarvar med bokstäver.. och ord ibland..
Så inte är hon en dum katta, snarare tvärt om, bättre mamma har jag inte hört talas om. Hon försvarar dem med eld i blicken, hämtar sork o visar hur man ska göra, producerar mjölk som om hon hade 6 kattungar ( finns det katt-bh? ), så nog får hon MVG i mammarollen.

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #128 skrivet: 11 okt-09 kl 21:33 »
Som jag sa igår, mamma Vendela är en bra mamma. Idag hämtade hon en liten mus till pojkarna. Stor lycka!

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #129 skrivet: 11 okt-09 kl 21:37 »
När de busat färdig så äter liten Aramis upp musen, vilket ledde till att den stora palt-koman hade inträtt när Rompekölla och kompisar var förbi o kikade på trollen. Athos o Portos rörde iallafall på sig, men Aramis bara sov.. :-[

Varg-älva

• Finland
« Svar #130 skrivet: 12 okt-09 kl 08:10 »
Vilka fina bilder!!! Och vilka duktiga kissar du har!

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #131 skrivet: 18 okt-09 kl 23:06 »
Huj vad de har blivit stora, och vad fort de kan springa! Svårighetsgraden på fotograferandet har ökat med 473% eller nåt sånt, eller iallafall jakten på bra motiv.. de hinner ju iväg!!
De utforskar nu hela huset, och deras springande hörs till nedervåningen.. Tänk att små kattungar kan klampa så! Och sen vara ljudlösa i nästa sekund!

Första bilden: Översta hyllan är bäst, tycker alla. Nedhängande svansar är leksaker - antingen får man stryk, eller så har man fått igång en lekkompis.. Efter jag tog bilden så bet Portos mamma i svansen, och hon lekte skiten ur dem..  vilket leder till .. Andra bilden: Athos blir bryskt väckt ur matstunden och hoppar ner, oförstående varför mamma kastar sig upp. Mamma jagar Porthos ner i tunneln, och sen vidare in under soffan och vidare in i Viccans rum..

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #132 skrivet: 18 okt-09 kl 23:08 »
Tre små snabba på trollen.

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #133 skrivet: 22 okt-09 kl 23:07 »
Fullt röj på grabbsen!
De kommer helt plötsligt iflygande i köket nere, spärrar upp rygg o ögon när jag står där o diskar, slänger ner ändan, slickar sig på bakbenet och iväg igen.. De är såå sköna!

Så pular alla ihop sig på översta hyllan på den bästa blocketgrej jag köpt..
« Senast ändrad: 22 okt-09 kl 23:11 av Annika Johansson »

Sjaunja

• -
« Svar #134 skrivet: 23 okt-09 kl 00:18 »
Vilka fotomodeller, de riktigt poserar! 

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #135 skrivet: 23 okt-09 kl 13:11 »
De poserar numera endast när de är halvt eller helt sovande!! Attans vad svårt det är att fota små flygande troll, som inte är still i mer än nån sekund  ;D

Men det är lycka att se dem live!
« Senast ändrad: 23 okt-09 kl 22:18 av Annika Johansson »

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #136 skrivet: 23 okt-09 kl 17:46 »
Tre små snabba på trollen.

Man kan riktigt höra hur det rasslar mot parketten... Små kattfötter som flyger fram...
elliha.blogspot.com

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #137 skrivet: 06 nov-09 kl 12:17 »
Long time, no see..
De tre har invaderat hela huset och röjer hejvilt! Vid köksbordet är det "först till kvarnen" som gäller, det är ett ständigt bortlyftande av katter i olika storlek som gäller. Hund och "lånehund" ( semestervakt ) får passa sig för attacker, och man måste vara beredd på att ta balettsteg, för det kan komma katter i hög fart.. Såå, livet är en fest, leendena är aldrig långt borta, vår vardag förgylls av vår flock monster!  ;D

Sjaunja

• -
« Svar #138 skrivet: 06 nov-09 kl 20:08 »
Sanslöst vad de växt! Å Lilla Röd har blivit en liten kontorsmisse :-*

Sjaunja

• -
« Svar #139 skrivet: 20 nov-09 kl 22:31 »
Längtar att få se hur dom underbara ulltottarna förvandlats till gängliga tonårsmissar!

Dela detta:

* Inloggade just nu

547 gäster, 3 användare
Numera, Ollefund, Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser