Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad gör de när du sover?  (läst 1153 gånger)

Dagg

Vad gör de när du sover?
« skrivet: 20 aug-09 kl 21:49 »
Ja, det kan man undra. Bilden visar vad mina jättar pysslar med...gräva. Hålet är nu ca. 75cm i diameter och gången 3 meter lång och ca 1 meter djup. Motion är bra! det är därför de sover så gott...på dagen  ;D!

//Dagg

LasseDalom

• -
SV: Vad gör de när du sover?
« Svar #1 skrivet: 22 aug-09 kl 19:09 »
Vår unge herre, sitter instängd i sommarburen om natten. Det är på dagen när han får vara i hagen han gör bus, tre rymmningar denna vecka!  Puh!

Dagg

« Svar #2 skrivet: 23 aug-09 kl 00:49 »
Vår unge herre, sitter instängd i sommarburen om natten. Det är på dagen när han får vara i hagen han gör bus, tre rymmningar denna vecka!  Puh!

Det finns ju olika sätt att motionera på  ;)- en del går ut med hunden och andra blir rastade av sina kaniner...

//Dagg

Dagg

« Svar #3 skrivet: 31 aug-09 kl 17:59 »
Mina jättar (kors. fr, vädur) kan tyckas sävliga och lite buffliga dagtid, men på nätterna gräver de så det står härliga till. Det har de gjort i perioder tidigare också och jag låter dem hållas. Gången de håller på med nu blir allt djupare och djupare och längre och längre. Vanligtvis brukar de "ge upp" när de kommer 3-5 meter och gräver sig då upp och kutar ut- lyckliga över att de lyckats "lura" mig igen. Men denna gång verkar de ha för sig att gräva en gång till Eslöv eller nå´t  8). De är ju stora och gräver rejäla gångar, så jag har lyckats hasa mig ner med huvudet före med en ficklampa men kan inte längre se slutet. Vad tror ni? Hur långa gångar kan de klara att gräva?

//Dagg

amason

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 31 aug-09 kl 19:16 »
Jag har funderat på detta med grävandet och oroat mej för att dom rymmer. Men nu när jag tog upp potatisen så insåg jag att dom behöver dykutrustning för att klara det. Marken är så vattensjuk så att eventuella gångar skulle vattenfyllas lika fort som dom grävs ;) EN fördel med vatteneländet.
Alla borde läsa om "atomteorin" i Flann O'Briens bok Den Tredje Polisen ;)

LasseDalom

• -
« Svar #5 skrivet: 31 aug-09 kl 21:43 »
Här satt rymlingen på gräsmattan och betade fridfullt när jag kom hem från jobbet idag. Troligen så har han varit ute ända sedan imorse men hållt sig på hemmaplan.   ;D

Dagg

« Svar #6 skrivet: 31 aug-09 kl 22:05 »
Mina jättar rymmer med jämna mellanrum...eller rymmer och rymmer- jag kan ju sätta stopp för det om jag vill. De håller sig alltid hemomkring och är så pass stora att de inte är i allt för stor fara tror jag. Småkaninerna får däremot inte rymma. Dem litar jag inte på...än så länge nöjer de sig med att gräva omkring i sin bur...precis som alla andra kaniner jag haft ratar de huset jag byggt och har istället grävt ur UNDER den fina buren  ;D.

//Dagg

Dela detta:

* Inloggade just nu

674 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser