Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  märkliga sår i nacken  (läst 4707 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: märkliga sår i nacken
« Svar #20 skrivet: 27 aug-09 kl 09:34 »
Sorry, blandar ihop dem.
Såhär står det:

SWITCH Pour On
Användningsområde
Mot knott och fästing på betesgående hästar. Behandlingen f år ej ske senare än 60
dagar f öre slakt. Bör ej användas av personer under 18 år.

FLUSA:
Flusa är en pour-on produkt som hälls i en sträng längs djurets rygg.
Karenstiden för mjölk är 0 dagar och för kött 7 dagar.

Den jag tänkte på är en brun flaska, säljs b la på Hööks, men kan inte hitta vad den heter.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Gika

« Svar #21 skrivet: 27 aug-09 kl 09:42 »
Har googlat på detta och kommit fram till att det är 7 dagar karens för nöt till slakt. 0 karens på mjölken.
Hittade uppgifter om det verksamma ämnet i flusa som också används till  åkrar mot skadeinsekter doch i mycket högre koncentrat. Där var karensen 30 dagar som mest.
Så om jag inte slakta inom 30 dagar borde medlet ha gått ur kaninerna. Kan också vänta 60 dagar för att vara på den säkra sidan.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #22 skrivet: 27 aug-09 kl 09:45 »
Kolla även Effol

http://www.mypaper.se/show/text.asp?pid=345243377265570&page=135

framförallt på de olika flugmedlen,där står det att djur som behandlats inte rekomenderas att gå till livsmedel.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dela detta:

* Inloggade just nu

643 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser