Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppen var nära på död (drunknad)  (läst 831 gånger)

Abruzzo

  • Inlägg: 71
Tuppen var nära på död (drunknad)
« skrivet: 11 aug-09 kl 11:13 »
 Hittade igår min fina tupp i hästarnas badkar fyllt med vatten.Trodde först att han var död, han låg och flöt med huvudet över ytan och vingarna utbredda.Hur länge han legat där vet jag inte men han var totalt genomblöt och mycket kall.Fiskade upp honom och såg en svag ögonrörelse.Kvickt in med honom och frotterade och masserade igång honom.Han lades ner i en korg med vetevärmare i botten och handdukar.Han repade sig bra under kvällen och natten har han tillbringat i korgen i köket.I morse var han ut på golvet ,drack honungsvatten och käkade lite majs och solroskärnor.Han är nu åter ute hos hönsen och hela gänget är nu ute  som vanligt.Han har till och med orkat gala men låter lite hes.Hur stor risk är det för att han ska åka på en förkylning av detta? Vad gör jag i så fall?

Lycka

  • Inlägg: 4229
    • Ångermanland
SV: Tuppen var nära på död (drunknad)
« Svar #1 skrivet: 11 aug-09 kl 12:36 »
Bravo !!Du har gjort ett storartat jobb, han kommer att bli sitt gamla jag.
Hedemorahöns

Abruzzo

  • Inlägg: 71
SV: Tuppen var nära på död (drunknad)
« Svar #2 skrivet: 11 aug-09 kl 12:45 »
Tack! Jag fick jobba rejält i en timme ca , för att få igång honom någotså när. Men det var det värt !Jag är så glad idag när jag ser honom på benen och ute som vanligt med hönsen. Han hade gett upp när jag hittade honom så han var rejält borta.

Dezdemona

  • Inlägg: 496
    • Halland
    • Hispig husägare
SV: Tuppen var nära på död (drunknad)
« Svar #3 skrivet: 11 aug-09 kl 18:37 »
Oj vilket drama! Tur att tuppen klarade sig, snyggt jobbat. Kan du inte visa en bild på honom så man får se hur han ser ut?
ofrivilligt hönslös


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

444 gäster, 1 användare
Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser