Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  åtta stycken!!!!!  (läst 4291 gånger)

Annika Johansson

• Östergötland
SV: HJÄLP!!!min gris grisar!!
« Svar #40 skrivet: 13 aug-09 kl 10:35 »
Ha, jag älskar när jag har fel åt rätt håll!! ;D

Att de gick ifrån värmelampan kan ju vara att temperaturen är hög nog ändå? Har du kollat vad de vill ha för temp och vad du har under lampan? Kolla även ikväll, kan ju bli kallt på natten..?
Du HAR fått bäbisrs, det är bara någon annan som ammar dem ;)
( De hinner bli stora och mindre gulliga innan det är dags att slakta, mer personlighet kanske, men - jäkligt gott kött!
Jodå, ni fixar detta. Sätt dig och NJUT, kultingar är ju det sötaste...
Grattis!

saint206

• Småland
SV: åtta stycken!!!!!
« Svar #41 skrivet: 13 aug-09 kl 10:41 »
hehe, du sa sju va?

ja jag misstänker att det går ändå, tyckte bara det såg kallt ut att vara så liten, men nu när jag var ute med fodersäcken så låg hon och diade dom små mitt i solgasset från fönstret, och dom verkade inte frysa..hon bäddar fint åt dom med, och verkar väääldigt noga, så jag tror inte det är några bekymmer..
får väl se till kvällen, om dom ligger i en hög så fryser dom, om dom är utspridda så är det varmt=rätt?
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #42 skrivet: 13 aug-09 kl 10:52 »
 :D serru, du kan ju det här, och du är inte gris, bara grismamma!  ;D och det är fasen inte "bara"

Har du en digital termometer med sladd, så kolla en decimeter upp från golvet under lampan nu dagtid, bara så du vet.. sätt givaren på en pinne och stick in.

Imina

• Skåne
« Svar #43 skrivet: 13 aug-09 kl 11:28 »
Lite nyfiken...Är det linerödsgrisar du har? Eller vanlig rosa gris?

För, när vi fick smått i början av mars, så behövdes ingen värmelampa, och då var det aningen svalare än det är nu.

Stort grattis, i alla fall! Åtta fick vi också. Alldeles lagom!
Mamma, myskankskötare och svinaherde.

saint206

• Småland
« Svar #44 skrivet: 13 aug-09 kl 11:32 »
linderöd är det.. , alla nyanser blev det, en med stoora svarta fält och en som är helt guldfärgad.
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

AnnaPanna_is_back

« Svar #45 skrivet: 13 aug-09 kl 12:40 »
Det är 8:ornas år i år! Vi fick oxå åtta (fast minigrisar då).
Visst är det härligt och ljuvligt. Njut av allt som händer, förändringarna hos dem är otroligt fascinerande.
Jag menar det föds helt färdiga individer, det är bara deras personligheter som ska utvecklas och så ska de bli större då förstås.
Lycka till! roligt att mamma gris sköter sig så bra!

Edit - glömde ju säga GRATTIS!

Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 2 användare
Staem, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser