Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jaha, då var det dax att träna inför älgjakten......  (läst 1630 gånger)

Cizzi

• Anders, Faverolletupp
I gårkväll var jag och mina hundar i skogen en bit bort där vi bor och plockade blåbär, ja, JAG plockade och hundarna ÅT blåbär, jättegott, men nu till det som jag blir så upprörd över, då hörde jag att det kom en bil,tog hundarna till mej och bilen passerade, och i den satt en "gubbe" vid ratten och höll i kopplet och där sprang en Gråhund, bredvid bilen, jag tycker att orkar man inte motionera den hund man har SKA man inte ha den hundrasen, och jag tror att jag har läst någonstans att det är förbjudet att motionera sin hund när man själv kör, hunden var kopplad i ett flexikoppel, ganska långt sådant, det är ju lätt att hunden trasslar in sej och så blir det tvärstopp för hunden innan föraren hinner bromsa.

Detta händer lite nu och då den här årstiden när jag är i skogen med mina två "damer" och jag blir lika arg >:( varje gång!!
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Jaha, då var det dax att träna inför älgjakten......
« Svar #1 skrivet: 03 aug-09 kl 21:13 »
har till och med för mig att det är helt förbjudit att motionera hunden med bil.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

ledup

SV: Jaha, då var det dax att träna inför älgjakten......
« Svar #2 skrivet: 07 aug-09 kl 18:53 »
Japp, helt riktigt...man får icke motionera hund från bil !!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser