Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Genbanksträff Jamtli  (läst 5129 gånger)

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
SV: Genbanksträff Jamtli
« Svar #20 skrivet: 09 aug-09 kl 23:02 »
Vill bara klargöra att det är ingen djurbytardag.
Det är en utbildning/genbanksträff på Jamtli som SLK arrangerar i samarbete med gotlandskanin- och allmogegetföreningen. Till denna dag är alla medlemar/genbanker och andra med intresse av de oförädlade lantraserna komma, gratis för att träffas och disskutera djuren, skötsel, genbanksverksamheten och annat som kan komma på tal. När det gäller gotlandskaninens officiella program så ska bland annat den bevarandegenetiska studien presenteras.

Sedan är det en annan sak att många passar på att transportera djur i samband med dessa dagar eftersom vi är många som träffas. Men det är alltså INTE en djurbytardag.
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #21 skrivet: 10 aug-09 kl 01:18 »
Jasså, SLK har börjat arrangera djurbytardagar de också?  ;D ;)

Och på nåt märkligt sätt så fick du det där att låta negativt... Det är väl ingen som har sagt att det är en djurbytardag?? Men när många personer från spridda ställen i Sverige ska samlas på samma ställe, samma helg så är det väl väldigt självklart att man passar på att frakta djur som ska flytta nån annanstans. Fattar inte ens att du reagerar på det överhuvud taget.

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #22 skrivet: 10 aug-09 kl 22:45 »
Blir det väldigt många på kursen? Jag kollade vandrarhemmet, och det var fullbokat  :-\
Landsflykting i storstan...

gimskogen

• gimskogen.se
« Svar #23 skrivet: 10 aug-09 kl 23:53 »
Synd att de är precis denna helg... :-\

Just denna helg har vi vallanlagsbeskrivning hemma hos oss...
o den är planerad sen länge...

typsikt då de ordnas nåt på "våra " bredgrader...

Annars hade nog även jag dykt upp..
 :-[
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Krågedal

• Östergötland
« Svar #24 skrivet: 11 aug-09 kl 07:21 »
Jag blev också förvånad att det redan är fullt på vandrarhemmet, har skrivit till dem!!  >:(Jag har redan bokat biljetter på tåget, har bestämt mig för att åka dit.....Tycker det är lite märkligt att de inte verka räkna med deltagare till kursen som vill bo över....
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

gimskogen

• gimskogen.se
« Svar #25 skrivet: 11 aug-09 kl 07:50 »
I värsta fall får man väl tälta.. :-[
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

mumsmums

• -
    • Välkommen till familjen Perdahls hemsida!
« Svar #26 skrivet: 11 aug-09 kl 09:51 »
Testade att Googla för att hitta möjligheter till övernattning och hittade bl.a http://www.ostbergsgarden.se samt flera pensionat.

"Som man bäddar får man ligga" ska inte vara en ursäkt för kränkande särbehandling och absolut inte när bädden består av efterkonstruktioner, undanhållande av fakta och lögner där vissa bereds möjlighet att rädda sitt eget skinn och andra görs rättslös.  www.familjenperdahl.se

Attes matte

• Jämtland
« Svar #27 skrivet: 11 aug-09 kl 10:09 »
Synd att jag har ett så vansinnigt litet hus, annars hade nån kunnat husera här hos mig... Men om man har en husvagn så upplåter jag gärna en plätt för den. Ska ta och kolla runt lite på övernattningsmöjligheter. Det finns ju fler vandrarhem i stan. Sök även på campingarna, finns minst tre: Östersunds camping, Sandviken och så en på Frösön. Det finns stugor på alla dom. Sen finns ett vandrarhem på gamla F4. Den heter nåt med Frösö Park. Sök så det. 
/Sara

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #28 skrivet: 11 aug-09 kl 10:15 »
Synd att de är precis denna helg... :-\

Just denna helg har vi vallanlagsbeskrivning hemma hos oss...
o den är planerad sen länge...

typsikt då de ordnas nåt på "våra " bredgrader...

Annars hade nog även jag dykt upp..
 :-[

Sorry om jag kapar tråden lite... nyfiken bara på vilka raser ni har vallanlagsbeskrivning för? / Ewa som vallar med Aussie  :)
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Charlotte

• -
« Svar #29 skrivet: 11 aug-09 kl 10:29 »
OT;) Oskarsgården: Jag har hört rykten om att det ska vara Isländska Fårhundar:) Det hade varit kul att se testen, det är spännande att man börjar få upp ögonen för vallning med 'annorlunda' raser också:) För dom kan ju, men det är svårt att hitta någon som kan hjälpa en med att ta fram och använda dom egenskaperna än så länge, fast det verkar gå framåt. Mvh Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Krågedal

• Östergötland
« Svar #30 skrivet: 11 aug-09 kl 13:12 »
Tack ;D Alla snälla människor som hjälper mig och ev fler!!?? Ska nu ringa turistbyrån de kan nog hjälpa mig, de känner väll till Östersund bättre än jag? :-[ Men tycker ändå att det är märkligt att de (jamtli) inte har sängplatser till oss som har anmält sig till kursen!!??
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

gimskogen

• gimskogen.se
« Svar #31 skrivet: 11 aug-09 kl 14:14 »
Islänningar o västgötaspetsar är välkomna... ;)

de är Örjan som är den som håller i beskrivningen...
Vi kommer att hålla på lördag o halva söndag..

ni kan läsa om hans västgötaspetsar o hur han vallar med dem...
http://www.fjoseskennel.se/index.html

Verkligen typiskt att de skall infalla på samma dagar...
 :-\

Krågedal

• Östergötland
« Svar #32 skrivet: 11 aug-09 kl 14:45 »
Angående boende! Fick nu sängplats på "rallaren" ;D , så är det fler som ska till Jamtli, kan ni bo på "rallaren" så kan vi "slå följe"?Ni får gärna skriva till mig så vi lär känna igen oss? ;D

KP

« Svar #33 skrivet: 11 aug-09 kl 15:04 »
Angående boende! Fick nu sängplats på "rallaren" ;D , så är det fler som ska till Jamtli, kan ni bo på "rallaren" så kan vi "slå följe"?Ni får gärna skriva till mig så vi lär känna igen oss? ;D

Vet du hur många rum de har och med hur många bäddar?
Är det någon som känner till Frösötornets vandrarhem?

(Att man alltid ska vara så sen med att boka boende...)

Krågedal

• Östergötland
« Svar #34 skrivet: 11 aug-09 kl 16:25 »
Vet ej?? Ring o fråga, 063-132232. Jag tyckte inte jag var ute sent ,men det är fullt ändå!!! Lycka till!!

Attes matte

• Jämtland
« Svar #35 skrivet: 11 aug-09 kl 16:41 »
Rallaren är perfekt för er som åker tåg! Det ligger alldeles vid tågstationen och sen finns det busshållplats vid stationen. Dock ett byte i centrum när man ska åka till Jamtli, men det är nästan idiot-säkert... ;)
/Sara

Attes matte

• Jämtland
« Svar #36 skrivet: 11 aug-09 kl 16:43 »
När det gäller Frösötornet så gäller det nog att man har bil, för det går klent med bussar där i krokarna om det ligger där jag tror.
/Sara

Attes matte

• Jämtland
« Svar #37 skrivet: 25 aug-09 kl 16:09 »
Tänkte bara höra vilka som ska till Jamtli i helgen.
/Sara

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #38 skrivet: 25 aug-09 kl 20:44 »
Kommer men bara på söndag  :)
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Bäck

• -
    • Sweet Working
« Svar #39 skrivet: 25 aug-09 kl 22:00 »
jag tänkte komma söndag. har mailat henne men inte fått svar så jag vet inte....

Dela detta:

* Inloggade just nu

651 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser