Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Genbanksträff Jamtli  (läst 5138 gånger)

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
Genbanksträff Jamtli
« skrivet: 03 aug-09 kl 16:44 »
Vill bara slå ett slag för den genbanksträff/utbildning som går av stapeln den 29-30 augusti på Jamtli. Det blir ett samarbete mellan tre av genbanksföreningarna, Svenska lanthönsklubben, Föreningen Gotlandskaninen och Föreningen allmogegeten.
Alla med intresse för de oförädlade lantrasdjuren är välkomna, alltså inte bara befintliga genbanker eller medlemmar i de respektive klubbarna.

Första dagen är det lanthönsklubben som har dagordningen och det blir rundtur bland Jamtlis alla djur; nordsvensk brukshäst, fjällko, jämtgetter, klövsjöfår och hedemorahöns. Andra dagen står gotlandskaninen och allmogegetföreningen för programmet. Det finns möjlighet till billigt och bra boende på Jamtlis vandrarhem.

Bokning hos Eva Rappe 0640-511 45, 073-181 83 00 eva.rappe@banhof.se
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

Attes matte

• Jämtland
SV: Genbanksträff Jamtli
« Svar #1 skrivet: 03 aug-09 kl 17:09 »
Men gud, så roligt! Hur mycket kostar det att vara med?
/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
« Svar #2 skrivet: 03 aug-09 kl 18:06 »
Ingenting.

Tänk va häftigt, en hel dag att surra djur och andra trevligheter helt gratis.
Men du får anmäla dig till Eva Rappe så att hon vet vilka som kommer.
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 03 aug-09 kl 20:05 »
Wow... Inte bara en, utan TVÅ dagar med bara djursnack med likasinnade... Jag får nästan ståpäls...  ;D

/Sara

skogstrolla

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 04 aug-09 kl 05:07 »
Jiihaa låter suveränt jag e på:S: ;D
E man nog tokig så går de....fast jag e själv..
skogstroll med två ardennerdamer,åsenfår,dikor,höns,gris å gård

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #5 skrivet: 04 aug-09 kl 12:04 »
Dessa fräffar brukar vara otroligt trevliga och givande, och smart att samordna med andra föreningar för många är intresserad av flera djurslag.
Från Sorsele går det en bil och jag hoppas att jag får med mej nån fler här uppifrån. Kom ihåg att detta är ett utmärkt tillfälle att frakta djur, jag kan då hjälpa till om nån behöver frakthjälp åt nåt håll.
Hoppas många kommer.

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

Krågedal

• Östergötland
« Svar #6 skrivet: 04 aug-09 kl 20:30 »
Är det fler som åker söderifrån? Kanske man kan åka som "grupp" på tåg iallafall från Stockholm? Efter som det kostar drygt tusenkroner enkel resa!!(iallafall ) för mig! Är det någon som vill köpa Gotlandskanin med genbanksintyg av mig, kan jag ta med mig två djur...Kaninungarna föddes den 15 juni så de är leveransklara! Pappan är Kråkebergas Egon (med på listan om hög prioretering) Mamman  Solgläntans Flisan ( en duktig mor) Deras andra kull.
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
« Svar #7 skrivet: 04 aug-09 kl 22:46 »
Jag kan också frakta djur om intresse finns.
Gärna mina egna dit   ;D - Mellerudare, gotlänningar eller Öländska dvärg
och om någon annan vill ha frakt hem (eller dit) så kan det säkert fixas också.

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #8 skrivet: 05 aug-09 kl 10:21 »
Jag åker nog från Graninge.. Har en del ungar till salu..

T-kullen f. 25/4 efter Rabos Janka och Oskarsgårdens Julius (mf Gimskogens Tintin) en hane svart med vita stickelhår
U-kullen f 27/6 efter Godanros Olga och Rabos Lajos en madagaskar hona + två svarta honor.
V-kullen f 27/6 efter Godanros Marie och Nygårds Helge (fm Nygårds Nina) en chinchilla hona + en svart hona

Bilder och mer info på www.oskarsgarden.se

Tar med mig dina två Sara Zon 7 och hoppas du kan ta med mina  :) / Ewa G632
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Ylva

• Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!
    • Uppland
« Svar #9 skrivet: 05 aug-09 kl 11:24 »
Det här lät ju jättekul! Skall försöka få med mig någon här från Sthlm eller mälardalen så man får lite ressällskap. Har alltid velat komma till Jamtli...och snacka djur i två dagar låter jättekul! Ylva
Medelålders gift trebarnsmor som fyller hus och trädgård med västgötaspets, dalmatin, huskatt, gotlandskaniner, mellerudskaniner och dammråttor!

Attes matte

• Jämtland
« Svar #10 skrivet: 05 aug-09 kl 12:12 »
Fasen, va coolt, det här kan ju bli värsta Alternativ-träffen... :)
Om det är nån som tänker åka från Älvdalen-trakten får ni gärna säga till. Jag har en kanin där som skulle behöva skjuts... ;)
/Sara

Bäck

• -
    • Sweet Working
« Svar #11 skrivet: 05 aug-09 kl 16:48 »
jag kommer ev med.. men då troligen bara söndag...

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #12 skrivet: 05 aug-09 kl 18:57 »
Jag har tänkt mig att vara med. Kul att det verkar dyka upp fler  :D
Landsflykting i storstan...

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #13 skrivet: 05 aug-09 kl 20:17 »
Potatisblomma.. Åker bara på söndag men då kan du åka med mig om du vill  :)
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #14 skrivet: 05 aug-09 kl 22:05 »
Potatisblomma.. Åker bara på söndag men då kan du åka med mig om du vill  :)

Ja, jag funderade på samåkning  :D
...men jag kan tänka mig att åka redan på lördag... Har iofs inget riktigt planerat än. Vi får höras!
Landsflykting i storstan...

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #15 skrivet: 05 aug-09 kl 23:58 »
Självklart Ewa tar jag kaninerna med (kontaktar dej ang de) om jag nu kan åka. Ev  får jag förhinder då mina efterlängtade Klövsjöfår kommer hit just den helgen. Men vi får se hur det stämmer.

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

Mmmm

• Övriga världen
« Svar #16 skrivet: 09 aug-09 kl 15:04 »
Jasså, SLK har börjat arrangera djurbytardagar de också?  ;D ;)
« Senast ändrad: 09 aug-09 kl 22:05 av Mmmm »

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #17 skrivet: 09 aug-09 kl 17:15 »
Vad har SLK med gotlandskaninerna att göra ?
Vet ju att de är med och arrangerar men detta var ju en kanintråd...

På söndagen är det bla Föreningen Gotlandskaninen som är på Jamtli..
och det är ett utmärkt tillfälle för oss med Genbank för kaninerna att byta djur  :)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #18 skrivet: 09 aug-09 kl 17:20 »
Jasså, SLK har börjat arrangera djurbytardagar de också?  ;D ;)

"Det blir ett samarbete mellan tre av genbanksföreningarna, Svenska lanthönsklubben, Föreningen Gotlandskaninen och Föreningen allmogegeten."

Mmmm

• Övriga världen
« Svar #19 skrivet: 09 aug-09 kl 17:29 »
"Det blir ett samarbete mellan tre av genbanksföreningarna, Svenska lanthönsklubben, Föreningen Gotlandskaninen och Föreningen allmogegeten."
... där Svenska Lanthönsklubben är arrangör och de två andra föreningarna medverkar. Inte för det spelar någon större roll, tyckte bara det var lite lustigt eftersom SLK aldrig tidigare haft några djurbytardagar.  :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

688 gäster, 2 användare
ärt, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser