Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stoppa råttorna till jordkällaren!  (läst 1658 gånger)

David Byrne

Stoppa råttorna till jordkällaren!
« skrivet: 01 aug-09 kl 11:49 »
Hade ett problem i vintras med troligen en råtta som kom in i källaren. Den hade gnagt sig in via dörrkarmen och dörren som är gjorda av trä.
Finns det någon patentmetod att stoppa dem? Jag brukar tom. låta dörrarna vara öppna in på vintern för att få ner tempen ordentligt, det törs man knappast mer. Funderar snarare på en fläkt som får blåsa ner i ventilationen.

Ska man försöka plåtklä dörr och karm kanske?

Pjöllerberg

• Blekinge
SV: Stoppa råttorna till jordkällaren!
« Svar #1 skrivet: 01 aug-09 kl 12:36 »
Plåtskoning är säkert effektivt.
Däremot har jag erfarenhet av att råttor grävt sig in under källarvalvet och upp genom golvet.
Tom gammal oarmerad betong klarar dom att ta sig igenom, åtminstone decimetertjocka lager.

Dela detta:

* Inloggade just nu

858 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser