Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ankgubben vankar....  (läst 1633 gånger)

Dollar

• Västerbotten
Ankgubben vankar....
« skrivet: 24 jan-06 kl 12:15 »
Ja idag så fick mina ankor gå  ut och lufta sig nu när det bara är -1 grad ute. De har varit inne hela vintern och inte varit ut ngt. Iaf så blev de jätteglada och då damerna vankade omkring så hängde ju gubben på men han var väldigt vaggig.... han är mindre än honorna och de är en korsnings anka, men det är blå anka och ngt mer... Minns inte att han var så vaggig i höstas då jag köpte dem. Kan han ha lagt på sig för mkt hull och är i dålig kondis? Fast han har ju samma förutsättningar som damerna. Ja jag vet inte, någon som har tips? I övrigt så är han en pigg anka.  De är inte ens året ännu för de var födda i våras eller sommaren.
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Skytten

• Skåne
Re:Ankgubben vankar....
« Svar #1 skrivet: 24 jan-06 kl 13:23 »
Vaggar ankan, inga problem den har gott hull!
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Dollar

• Västerbotten
Re:Ankgubben vankar....
« Svar #2 skrivet: 24 jan-06 kl 19:12 »
Aha så det är med andra ord en mkt fet anka jag har då ;) Han vräker i sig mer än damerna då kanske? Tycker att han har sett mager ut förut, få han har blivit blöt så  har man sett bröstbenet tydligt, men nu när jag tänker efter så är det nog inte lika tydligt längre.
Han var faktiskt ganska medtagen utav deras lilla utflykt idag. Pustade och stånkade, men nu har han vilat upp sig och pratar högt och ljudligt igen  :D
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser