Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är myskankor bra på att fiska?  (läst 1280 gånger)

Bokdungen

• Skåne
    • Bokdungen.se
Är myskankor bra på att fiska?
« skrivet: 15 jul-09 kl 16:27 »
Går det att ha myskankor i en damm med fiskar i eller är det stor risk att fiskarna blir uppätna då?

Nina K

• Skåne
SV: Är myskankor bra på att fiska?
« Svar #1 skrivet: 15 jul-09 kl 23:25 »
Har aldrig hört talas om att myskankor äter fisk  ???.  Vad jag vet så är det frön, insekter(kryp) och grönt som de stoppar i sig.

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
« Svar #2 skrivet: 16 jul-09 kl 00:09 »
Vet inte säkert men skulle tro att de även äter *mindre* fiskar då de äter allt som rör sig.

En makrill är för stor, kanske även en stor sill/guldfisk men en fisk i akvariestorlek typ guppy slinker nog ner galant om de får tag i den. Fast du har säkert inga små akvariefiskar i din damm ;D
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

Bokdungen

• Skåne
    • Bokdungen.se
« Svar #3 skrivet: 16 jul-09 kl 06:42 »
Tack för svar! ;D Det är inte vi som har dammen, utan en som vi känner. Det hade inte känts så kul om de fiskat upp alla hans guldfiskar... ::). Det blir förmodligen inte den dammen de ska bada i ändå för de är bra på att grisa ner, men det kan ju vara bra att veta om de skulle komma dit ändå.

Dela detta:

* Inloggade just nu

746 gäster, 1 användare
ClabbeN

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser