Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Måste en friggebod se ut som en friggebod?  (läst 5067 gånger)

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
SV: Måste en friggebod se ut som en friggebod?
« Svar #20 skrivet: 10 aug-09 kl 09:17 »

Lilla N ska få en lekstuga nästa år:

http://www.skogsindustrierna.org/LitiumInformation/site/page.asp?Page=10&IncPage=2842&Destination=227&IncPage2=230&Destination2=226&IncPage3=2842

Åh, precis ett sådant fast lite större ;D
Och Micke säger att vi inte behöver bygglov för mindre uthus och liknande 8)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #21 skrivet: 10 aug-09 kl 12:01 »
Tanken är att göra om/bygga till muminhuset när lilla N inte längre är intresserad av lekstugelekar. Då finns det plötsligt ett skaparlusthus i trädgården. Jag har länge önskat mig ett eget minihus där jag kan virka i min stilla ensamhet. Så småningom blir det alltså verklighet.  :)

Då får ni tänka på att göra takhöjd nog till en lång mannamamma.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

manna

• -
« Svar #22 skrivet: 10 aug-09 kl 12:20 »
Då får ni tänka på att göra takhöjd nog till en lång mannamamma.

Muminstugan har två våningar. Om man tar bort det loftet när lilla N är färdiglekt, är det nog med takhöjd även för så onaturligt långa personer som manna.

Åh, precis ett sådant fast lite större ;D
Och Micke säger att vi inte behöver bygglov för mindre uthus och liknande 8)

Det är bara att ändra måtten utan att rubba proportionerna. Det ska ju vara mer av fyrtorn än släpvagn över ett muminhus...
Säger Mickey att han bygger huset oxå? I så fall kan han komma hit först och öva.  ;) Det finns kaffe.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #23 skrivet: 10 aug-09 kl 12:28 »
Det ska ju vara mer av fyrtorn än släpvagn över ett muminhus...

Nu får du sluta upp att påminna mig om alla slags hus jag vill ha ;)!

Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #24 skrivet: 13 aug-09 kl 19:34 »
Nu har jag hittat fotot som jag tagit på muminhuset. Tyvärr ser man inte så mycket...

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #25 skrivet: 13 aug-09 kl 19:40 »
Nu har jag hittat fotot som jag tagit på muminhuset. Tyvärr ser man inte så mycket...

Men jag såg det iaf ;D
Tack!
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

hoj

• Blekinge
« Svar #26 skrivet: 15 aug-09 kl 20:30 »
Det finns ett pågående projekt på detta tema: www.bod2010.se
Friggebodar är en form som används för att visa på fördelarna med hus byggda i äldre tiders byggnadsmaterial. Men formen är fri. Skitkul projekt!

Kolla också deras länklista. Där finns till exempel följande boktips: Stoneview: How to Build an Eco-Friendly Little Guesthouse
Det du inte vet, det vet du inte.

Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 1 användare
Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser