Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vita silkeshöns  (läst 1549 gånger)

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
Vita silkeshöns
« skrivet: 07 jul-09 kl 22:10 »
Jag har annonserat och letat och tjatat  :-[ om avelsägg och kycklingar av vita silkeshöns men verkar inte få tag på några..så nu tänkte jag göra en liten efterlysning här och hoppas att inte tråden flyttas till annonserna. Kan det verkligen vara så svårt att få tag på färgrena vita silkes? Eller avelsägg?

Nån som har nåt tips om var jag kan leta eller få tag på?
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
SV: Vita silkeshöns
« Svar #1 skrivet: 07 jul-09 kl 22:18 »
Ja...
Etter hva jeg har erfart på mine veldig korte tid med Dverg Silke, så er det visst ganske vanlig at mange er større enn "de får lov" til å være...
Også er det mange som holder svarte og hvite høns sammen.... derfor kommer det ofte ut forskjellige farger...
Mine svarte dverger gir visst bårde vite, svarte og spettete kyllinger...
Et tips er å titte inn på de forskjellige klubbenes hjemmesider å se under uppfödarer... ikke alle sitter her inne på Alternativ har jeg funnet ut  ;)
En fin side å finne linker på er her:  http://www.safari.til1000.net/lenker.htm
Går også ann å gå inn på rasesidene på samme nettside og lese under bildene hvem som eier de forskjellige rasene og fargene  ;)

Lykke til å jakten!  ;D
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

tuva-li

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 07 jul-09 kl 23:27 »
Har du hört med dem i Uppfödarlistan här på alternativ?
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=47454.msg371347#msg371347
Där finns det flera som har vita silke.  :)

LillaY

• Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #3 skrivet: 08 jul-09 kl 18:15 »
Jodå, jag har letat både här på Alternativ och i resten av världen.. Men som sagt, just nu verkar inte en enda höna vilja lägga ett enda ägg till mej.. :'(

Men jag ger inte upp! ;D
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

sallyomolly

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 08 jul-09 kl 18:56 »
http://medlem.spray.se/groneholm/

jag har en del om du väntar ett tag

LillaY

• Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #5 skrivet: 09 jul-09 kl 11:51 »
Ingen annan som har i väntan på sallyomollys ägg? ;D Någon? Nånstans?

mina1982

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 13 jul-09 kl 11:08 »
Hej om du kollar på blocket ,sök silkeshöns så finns där en tjej i värmland, årjäng som föder upp silkeshöns. Jag var och köpte 7 st förra veckan, hon hade det jättefint där och många höns olika sorter, går säkert köpa befruktade ägg med!
MVH sofia

Carmen

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 13 jul-09 kl 16:44 »
Hej!

Jag har kontakter både till Silkes och dvärg Silkes.

maila på patrongonzalez@hotmail.com så ska ni få mailadresser.

mvh
Carmen

Dela detta:

* Inloggade just nu

371 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser