Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Maskstorlek  (läst 1450 gånger)

Sano

• Bohuslän
Maskstorlek
« skrivet: 07 jul-09 kl 13:42 »
Hej!
Jag ska bygga hönsgård och tänkte ha ett fyrkantsnät längst ner och ett sexkantsnät ovanför. Frågan är hur stora maskor man kan ha. Funderar på 12 * 12 mm för fyrkanstnätet och 50mm för sexkantsnätet? Eller är 50 mm för stort - kanske kommer det in mink och annat då? Någon som har ett gott råd?  :)
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Sano

• Bohuslän
SV: Maskstorlek
« Svar #1 skrivet: 09 jul-09 kl 08:46 »
Ingen som har några tips??  ???

prince

« Svar #2 skrivet: 09 jul-09 kl 09:25 »
Jag är ingen expert allls utan ger bara råd nu utefter mitt eget tycke..
Håler själv på att snickra om min hönsgård just nu ( är en såndär människa som måste snickra eller skruva eller fixa med nåt liksom mest hela tiden..) Jag gör om min hönsgård som sagt och jag sätter nu kycklingnät av stark modell runt om, maskstorlek 13 mm...  det hindrar fler djur att kunna ta sig in och även för småkycklingar som av någon anledning skulle komma ut att ta sig ut....  Tycker, om du kan, så sätt finmaskigt nät runt om!  Det stoppar mer än det stormaskiga!  Men om det är en nödvändighet?  nej..  men tycker att maskstorlek på 5 cm är lite stort, gå ner till 37 eller så om du vill ha större maskor...
Litet tips från mig!

Sano

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 09 jul-09 kl 10:52 »
13 mm låter ju bättre än 50 - men var hittar man det?

prince

« Svar #4 skrivet: 09 jul-09 kl 10:56 »
13 mm är ett sk kycklingnät.
Jag har köpt mitt på lantmännen, valde ett grönplastat för att det skulle smälta in i omgivningen så mkt som möjligt..  Ett mkt kraftigt nät faktiskt! 

Dela detta:

* Inloggade just nu

754 gäster, 1 användare
RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser