Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  var kan man köpa en sådan vattenautomat? (obs ny variant)  (läst 4294 gånger)

putte95

• Gäst
fast den på bilden är till duvor men har sätt sånna till ankor. verkar ganska bra då det inte blir så mycket slabb.
http://u3060.shellkonto.se/bilder/865.JPG
« Senast ändrad: 12 jul-09 kl 21:31 av putte95 »

Taggis

• vänner
SV: var kan man köpa en sådan vattenautomat?
« Svar #1 skrivet: 26 jun-09 kl 23:41 »
Hmm.....kan du inte göra nåt liknande själv ? Om du har en hink med lock så kan du ju göra hål runt om så många du vill ha ,dels blir det större yta den står på så den blir nog inte vält ,du kan fylla den mer (beror på hur stor spann man har & hur högt hållen sitter) & du har handtag när du bär vattnet .....vad tror du om det kan de vara nåt ?
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

putte95

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 27 jun-09 kl 09:16 »
så har jag redan gjort ;)  men jag tycker inte att de blir så syggt..

Hildur77

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 27 jun-09 kl 09:56 »
Varför snyggt så länge det är funktionellt?? Jag tror inte att djuren bryr sig om vad de dricker ur så länge det finns vatten där! ::)
Bor på Varaslätten, familj som består av en sambo och två barn.
Djuren på gården är göingegetter, en hund, & en katt.

putte95

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 27 jun-09 kl 15:52 »
Jo ankorna bryr sig nog inte om hur den ser ut men de gör jag ;D. Men som du ser på den vattenautomaten är det ju en först en behållare i mitten och sedan där vattnet rinner ut innanför kanterna. Det är inte så lätt att göra så..

Taggis

• vänner
« Svar #5 skrivet: 29 jun-09 kl 00:22 »
En lite mindre hink i den stora, där hålen i den lilla är under den stora hinkens hål .På så sätt finns det ju då vatten hela tiden ivf tills det tar slut i den lilla  ;) & så lock på den stora hinken frst .
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

borka15

« Svar #6 skrivet: 02 jul-09 kl 07:54 »
d va ju lite bra ;) För vilka grisar med vattnet, å mycket går det ju oxå åt...

putte95

• Gäst
SV: var kan man köpa en sådan vattenautomat? (obs ny variant)
« Svar #7 skrivet: 12 jul-09 kl 21:33 »
nu har jag hittat en annan som jag gärna skulle vilja ha vet någon var man får tag i den?
bilden är från nina palmblads hemsida

Nina K

• Skåne
SV: var kan man köpa en sådan vattenautomat? (obs ny variant)
« Svar #8 skrivet: 13 jul-09 kl 22:01 »
Såg en som liknade den på bilden. Kallades Pet-flaska vattenautomat och fans inne på Djurmaxi.se . Länk

http://www.djurmaxi.se/petflaska-vattenautomat-p-784.html?osCsid=06065af8080c6f656d2b9df82a57a5ec

Finns även en praktisk vatten automat inne på katt och hund avdelningen (till matplatsen). Sök på vattenautomat pet-flaska så får du flertal träffar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

664 gäster, 4 användare (2 dolda)
Berberis, Hantverkare92

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser