Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  lök?  (läst 2029 gånger)

tuss

• sambo barn katter hund hästar ankor och höns
    • Södermanland
lök?
« skrivet: 12 jun-09 kl 17:34 »
en dum fråga kanske men det är första gången som jag har satt lök när vet man att den är färdig?  ;D   ???
bor i sörmland på landet med sambo,och mina döttrar , katter, hund,blekinge ankor och blandrahöns, bovans höns.

fräsen

• Gäst
SV: lök?
« Svar #1 skrivet: 12 jun-09 kl 18:12 »
färdig o färdig, jag brukar börja använda den när jag tycker den har bra storlek. De lökar som ska vinterförvaras brukar jag låta sitta tills blasten vissnar.

tuss

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 12 jun-09 kl 18:16 »
okej för min blast är väl ca 1,5 dm hög vissa förstås men då tar man den när man tycker altså. ??? jag är lite förvirrad när det gäller sånt här det enda jag kan är potatis för det är det enda som jag har odlat. ;D
bor i sörmland på landet med sambo,och mina döttrar , katter, hund,blekinge ankor och blandrahöns, bovans höns.

Vurre

« Svar #3 skrivet: 12 jun-09 kl 22:45 »
Du ser ju om det är en lök som är stor nog för att du ska gitta skära i den eller om den är stor nog för att du ska vilja nyttja den på något sätt. Blastens höjd är ointressant, det är ju löken du vill ha, eller hur?

Så titta på löken, inte på blasten. I alla fall så här års.
snus? vad är priset på en pris?

tuss

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 13 jun-09 kl 07:16 »
OKEJ tackar för hjälpen :) ;D

K.A.J

• På flygfotorunda.
    • Skåne
    • K.A.J:s Hemsida ; Vilda Webben
« Svar #5 skrivet: 13 jun-09 kl 08:54 »
Lökpipor är gott, kan användas istället för gräslök! Man kan "gallra", ta en lökpipa här och där, under säsongen.
Det är lättvindigare att förlöjliga än att undersöka, men inte så givande!

K.A.J

Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 2 användare (1 dolda)
junneboy

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser