Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Billig el till en etta.  (läst 5696 gånger)

Väinämöinen

  • Gäst
Re:Billig el till en etta.
« Svar #20 skrivet: 14 jan-06 kl 00:57 »
Hej Neiklot och ni andra.
Jag vet att jag kan va lite överkänslig ibland.  :-[
Min egentliga frustration ligger nog gentemot min rabiata hyresvärd som inte låter mig hyra ut i andra hand. Och alla papper som ska fyllas i och skickas överallt. Jag hatar papper!!! >:(
Då hade saken varit löst.
Sen är det ju lätt att glömma hur bra man egentligen har det som priviligierad västeuropé även om man inte kör en porse och bor i en Herrgård.



 
« Senast ändrad: 14 jan-06 kl 01:07 av Väinämöinen »

Väinämöinen

  • Gäst
Re:Billig el till en etta.
« Svar #21 skrivet: 14 jan-06 kl 01:22 »
Betänk att vi ska betala 10-15 miljarder till vinster och bonus mm.

Det blir c:a 150 kr/månaden per svensk.

Varför ska du komma undan.

Svensk elproduktion kommer från redan betalda vatten/kärnkraftverk. Man är tvungen att på konstlat vis göra elen så dyr att man inte gör av med för mycket av den varan som andra länder utan vatten/kärnkrafter saknar.

Gissa om de är avundsjuka ändå.

Värma hus med el. Hmf.

Jag tror inte på att det är därför elen är så dyr. Precis som dom skulle ha blivit altruister helt plötsligt. Nä jag tror nog det är gammal vanlig girighet som ligger bakom. Sen får staten och kapitalet säga vad dom vill.

Varför ska jag behöva betala för nåt jag inte använder? Om det var upp till mig skulle jag säga upp elen direkt och köra med batterier till lampor så att man ser något. Ladda mobilen och laptopen och laga mat kan jag göra hos brorsan eller nån kompis. Vill jag lyssna på musik har jag min mp3-spelare. Jag har räknat ut att jag skulle klara mig utmärkt utan el i stan. Jag vågar faktiskt inte fråga min hyresvärd om jag får säga upp mitt elabbonemang. Ska jag vara ärlig är jag faktiskt rädd för min hyresvärd.



Rashmaster

  • Gäst
Re:Billig el till en etta.
« Svar #22 skrivet: 11 jun-07 kl 18:00 »
Du vet väl att du kan köpa solceller på Claes Olsson, billigt, som du kan driva med bilbatteri?  :)
Annars vill jag rekommendera en bra tjänst där du kan jämföra samtliga elhandelsbolag i Sverige och byta el, utan ngn kostnad under www.elskling.se  8)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

390 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser