Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stor Brahma och köpta reden...  (läst 1848 gånger)

Tinos

• Gäst
Stor Brahma och köpta reden...
« skrivet: 10 jun-09 kl 21:49 »
 :-[ Jag och mina underbara Brahma!!!
Nu till en fråga om reden. De färdiga redena som finns att köpa, är inte de alldeles för små för Brahma? Jag skulle helst vilja köpa färdiga men har någonstans i bakhuvudet att redena till Stor brahma måste vara upp till 40 cm... Finns det någon som har köpt reden från tex Högberga och era Brahma får rum och värper där? Eller om ni har köpta, var har ni köpt dom? Vad kostade de och hur stora är dom???? ;D

Therese K

• Skåne
SV: Stor Brahma och köpta reden...
« Svar #1 skrivet: 10 jun-09 kl 22:00 »
Jag byggde egna.. så här blev det ;)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Therese K

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 10 jun-09 kl 22:01 »
här är det målat och okkuperat med 2 hönor :D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Tinos

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 10 jun-09 kl 22:05 »
Vad fint det blev!
Problemet här oss oss är tiden...
Det tar typ 100 år för att något skall bli färdigt här. Vi har ungefär 20 påbörjade projekt... Inte kul. Därför hade det varit bekvämt med färdig köpta reden. Sen vill jag ha reden så man kan plocka äggen ute på gången. Inga fler som har erfarenheter?

EvaE

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 14 jun-09 kl 10:54 »
Hej.

Han i alla fall meddela att redena man kan köpa på Harald Nyborgs e alldeles för små.
Min kära make byggde åt mig i playwood men nätgolv som jag sen lagt mjuk halm på. På
baksidan är det inte tätt eller hur jag ska förklara det. Det är liksom en springa nertill som
är stor nog att sticka in handen i utifrån och plocka äggen. Smidigt. E så glad över att ha en
händig man.  ;D

Vänligen
Eva

messermark

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 14 jun-09 kl 21:10 »
Nu har jag inga värpande hönor ännu men jag hade tänkt bygga in en gammal byrå med dörrar i väggen, (Dörrarna från hönorna) och ta bort hela bakre väggen för att sen dela av den i fyra reden. Min byrå har två våningar.
Sätter en hasp på dörrarna så de ej går upp om någon höna skulle putta till dom.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 16 jun-09 kl 04:58 »
Alltid bra med återvinning.
Hedemorahöns

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #7 skrivet: 16 jun-09 kl 19:47 »
 8) Mina Brahmor värper/ruvar i brödbackar/trådbackar med halm placerade direkt på golvet där det är lite mörkt i båset de bor i. Fungerar jättebra!
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Dela detta:

* Inloggade just nu

778 gäster, 2 användare (1 dolda)
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser