Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  dvärg faverolle  (läst 3752 gånger)

vargmamma

• Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är!
    • Halland
dvärg faverolle
« skrivet: 29 maj-09 kl 19:45 »
Hej, söker ras-standard för faverolle dvärg, någon som kan hjälpa mig? Tacksam även för bilder//G
Bor på en liten gård, tillsammans med fullblodsaraber, hundar, katt och dvärghöns. Stolt farmor till Ian och tillika stolt mormor till Filip 6 mån.  Nyfiken på allt och vill lära mig det mesta.

Lycka

• Ångermanland
SV: dvärg faverolle
« Svar #1 skrivet: 29 maj-09 kl 20:08 »
kan väl tro att det är samma som för stor.
Hedemorahöns

« Svar #2 skrivet: 29 maj-09 kl 22:31 »
Hej, vet du.. imorgon så kommer mina två 10 v gamla dvärgfaveroller hem till vår hönsgård. Det ska bli mycket spännande!
Gift 4 barnsmor, zonterapeut med rofylld butik (och samlingspunkt), dvärg kochin, dvärg faveroller och golden cocker-blandning..

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 02 jun-09 kl 09:04 »
visste inte ens att det fanns dvärg faveroll haha har bara vanliga faveroll :) är dock ganska känsliga tycker jag :(
men finns det dvärg av alla sorter?

-Silverstedt

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #4 skrivet: 02 jun-09 kl 09:46 »
visste inte ens att det fanns dvärg faveroll haha har bara vanliga faveroll :) är dock ganska känsliga tycker jag :(
men finns det dvärg av alla sorter?

-Silverstedt
VA!!!!! nu måste du förklara, vad är de känsliga mot?  Mina är ute i snö och kyla vilket mina andra höns inte alls gillat.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 02 jun-09 kl 13:04 »
Jag vet bara av erfarenhet att dom är känsliga från nya miljöer, tex om man köper faveroll kycklingar från en annan ägare så kan dom lätt dö. har hänt mig ibland. men om du föder upp hemma själv går det nog bra :)

-Silverstedt

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #6 skrivet: 02 jun-09 kl 13:10 »
Jag vet bara av erfarenhet att dom är känsliga från nya miljöer, tex om man köper faveroll kycklingar från en annan ägare så kan dom lätt dö. har hänt mig ibland. men om du föder upp hemma själv går det nog bra :)

-Silverstedt

Om de dör så beror det väl inte på rasen utan att det finns smittämnen på nya stället som de blir sjuka och dör av?

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #7 skrivet: 02 jun-09 kl 14:36 »
Om de dör så beror det väl inte på rasen utan att det finns smittämnen på nya stället som de blir sjuka och dör av?

Håller med fullständigt. Har sålt massor av Faverolle i år och ingen har hört av sig och sagt att de dött.   :D

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #8 skrivet: 02 jun-09 kl 14:59 »
Tycker också att det lät lite konstigt med tanke på hur populära Faverollerna är.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #9 skrivet: 02 jun-09 kl 18:38 »
haha okey, det var bara vad hönsmamman sa till mig, det brukar hända att någon dör och för mig har det gjort det, men det är ju som kycklingar då dom är rätt känsliga för sjukdomar osv. jag är nöjd oavsett. älskar mina Faveroll  :)

-Silverstedt

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #10 skrivet: 02 jun-09 kl 19:21 »
WOW!  :o

Nu har det hänt något riktigt här!

Min 75% faverollehöna... LIGGER OCH SURAR! *hakan hänger ned i backen*
Hon är 4 år gammal och har ALDRIG velat ruvat förut, precis som sin renrasiga mor var... Tänkte att, hon har nog ärvt det där med att faveroller är dåliga ruvare.
Men NU har hon helt plötsligt bestämt sig för att pröva!  :o :o

Hon måste ju bara få några ägg nu, bara för att det är hon!  :-[ *tar fram hammaren och gör sig redor för fler burar*
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

vargmamma

• Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är!
    • Halland
« Svar #11 skrivet: 16 okt-11 kl 19:00 »
Hej, söker ras-standard för faverolle dvärg, någon som kan hjälpa mig? Tacksam även för bilder//G

Vad jag vill ha tag på är bilder, så man ser färgerna//G
Bor på en liten gård, tillsammans med fullblodsaraber, hundar, katt och dvärghöns. Stolt farmor till Ian och tillika stolt mormor till Filip 6 mån.  Nyfiken på allt och vill lära mig det mesta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

419 gäster, 1 användare
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser