toppen, nu har jag ett spår
http://www.slojd-detaljer.com/pslweb/product.aspx?productid=2951&deptid=119verkar vara en bra produkt.. blyfri och rekommenderas på fler ställen, det jag listat ut hitils är det att rengöring innan är nödvändigt, och då jag lödit min beskärda del tidigare så vet jag att ska man få bra "utrinning" så är det nödvändigt att det är rent..
Så nu har jag en burk med supergifftigt lödlod som ligger i en flaska någon stans.. är det en smart lösning för att göra rent??!?? jamenar rent lär det ju bli, men får man bort det gifftiga lodet innan man ska laga mat i kastrullen?
Sedan verkar det som att det är nödvändigt att förtenningspastan är så lättflytande som möjligt, och det låter ju helt logiskt, men hur appliceras det? häller man i passtan/pulvret/vätskan och "häller" runt det i kastrullen och värmer från baksidan eller behöver det "smetas" ut? hur får man i sådant fall en bra yta?
läste någonstans att de tagit/värmt bort all tidigare förtenning.. och det känns lite mer som överkurs??! jag använder mina kastruller och de "ska" inte vara i nyskick

så rent funktionsmässigt borde det väll bli lika bra, bara man får rent ytan??!