Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyllinger, kyllinger og mer kyllinger....  (läst 599 gånger)

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
Kyllinger, kyllinger og mer kyllinger....
« skrivet: 25 maj-09 kl 12:01 »
Har blitt helt avhengig av å klekke kyllinger her nå....
Det er såååå gøy også er de sååååå søte  :-*
Klekker'n går hele tiden... full... Når jeg plukker ut de som det ikke er noen i, så fyller jeg opp med nye... :P
Har også 3 sur höner og en til som ser ut til å ville begynne...
Men.... Hva gjør man med alle kyllinger???
Jeg ser jo det at jeg ikke har helt plass til alle  ::)
Jeg håper jo det kommer noen å vil kjøpe masse, masse kyllinger utover sommer'n da...  ;D

Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

Taggis

• vänner
SV: Kyllinger, kyllinger og mer kyllinger....
« Svar #1 skrivet: 25 maj-09 kl 13:12 »
Ja här verkar det oxå bli gott om kycklingar i sommar ,jag har aldrig haft så många hönor som velat ruva tidigare .
Har en höna med 5 små sen 2 hönor till i hönshuset som ruvar varav den ena inte ruvat på säkert 3 år men men i år så ville hon minnsan!
Sen upptäckte jag ännu en höna som lagt sej att ruva i mitt x-tra hönshus vilket inte alls var bra för där tänkte jag ju ha min myskismamma med sina små....
Så detta året är ju ett kyckling boom år här hemma.
Kan inte heller behålla alla små så det blir till att sälja när dom e stora nog (någon som vill köpa unghöns i slutet på sommaren  ;) ?)
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Dela detta:

* Inloggade just nu

496 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser