Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fångad på bild  (läst 1493 gånger)

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
Fångad på bild
« skrivet: 24 maj-09 kl 12:18 »
Mor min har haft sin beskärda del av otrevlig besök hos sina höns, räven har ätit upp en större del av den lilla besättningen. En liten hönsgård/bur bygdes så nu har de fått vara i fred, men skabbräven är orädd. Här står han och funderar på hur han ska ta sig in, men mammas gubbe bara en bit ifrån:

"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Torry

SV: Fångad på bild
« Svar #1 skrivet: 24 maj-09 kl 12:25 »
Usch! Är det ingen som kan skjuta stackarn?
//Torry

Weasel

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 24 maj-09 kl 12:51 »
Ja fy vad hemsk den stackarn är! De blir ju helt desperata efter mat när de ser ut sådär. Måste väl gå att få tag i nogon jägare. kommunen kanske?
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

sallyomolly

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 24 maj-09 kl 14:52 »
Är det så lätt att komma nära honom så sätt upp en katt el hundbur med mat i, sätt ett rep i luckan så du kan stänga så kör iväg honom till närmsta jägare.

Hoppas nån avlivar stackarn snart.

gernsö

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 24 maj-09 kl 20:28 »
En skabbräv lider något så kollosalt, snälla få slut på dens lidande.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #5 skrivet: 24 maj-09 kl 21:14 »
Jag bor 20 mil därifrån så jag kan inte mycket göra tyvärr.  :-\ Men jag håller med er, den mår alldeles uppenbart jäkligt dåligt...
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Torry

« Svar #6 skrivet: 25 maj-09 kl 21:47 »
Den här var på besök utanför mitt köksfönster för en timme sen. Ofrivilligt fick jag bjuda på rabarepaj med vaniljsås  :P
Grannen som är jägare är informerad och skall göra sitt bästa för att ge den ett nådaskott.
Blä, säger jag hönsen får rumsarrest INTE populärt.
//Torry

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #7 skrivet: 25 maj-09 kl 22:10 »
 :o Hua!

:) Hade också besök i hönshuset idag - som väl var bara av denna lille krabat :P...
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Torry

« Svar #8 skrivet: 25 maj-09 kl 22:21 »
Hönan ser lite sugen ut, inte så konstigt den var ju ursöt   :)
//Torry

gernsö

• Skåne
« Svar #9 skrivet: 26 maj-09 kl 07:36 »
Vilken underbar bild på musen, den sista är verkligen sååååå lyckad..... så söt...
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #10 skrivet: 26 maj-09 kl 08:20 »
 :) Tack! Ja, den är såååå sööööt och jag hoppas att ingen katt tar den för vi har liksom blivit lite vänner musen och jag :-[.

Mysgrisen

« Svar #11 skrivet: 26 maj-09 kl 09:33 »
Stackars räv :'(. Får alldeles ont i magen av att tänka på hur den stackarn mår.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #12 skrivet: 26 maj-09 kl 10:13 »
:) Tack! Ja, den är såååå sööööt och jag hoppas att ingen katt tar den för vi har liksom blivit lite vänner musen och jag :-[.

Tar inte hönsen den då, om den är inne hos dem? I vårt hönshus hade inte en mus blivit gammal, speciellt lohmannhönorna är skickliga jägare och fånger både möss och grodor.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #13 skrivet: 26 maj-09 kl 10:31 »
Jag vet faktiskt inte - har sett dem jaga efter dem men inger mer. När jag sett det alltså ;).

Dela detta:

* Inloggade just nu

625 gäster, 1 användare
Mammalia

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser