Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flugor??  (läst 1018 gånger)

dennya

Flugor??
« skrivet: 23 maj-09 kl 19:32 »
Hejsan.
Hur undviker man irriterande flugor i hemmet?
Hur gör ni?
Själv kör jag mest med flugsmälla men tycker att det inte är tillräckligt effektivt.
Vill helst inte spruta med kill-it
Mvh Denny
Lycka står de djärva bi

malines

• Gäst
SV: Flugor??
« Svar #1 skrivet: 23 maj-09 kl 19:42 »
En bekants "recept":
Gå upp tidigt som attan. Typ halv 5 på morgonen. Öppna alla fönster och dörrar och vädra ur kåken. Stäng efter ngn halvtimma. Mörklägg samtliga fönster i söderläge. Slå ihjäl varenda flugstackare som råkat innom de fyra väggarna. Låt inga dörrar/fönster stå öppna under dagen. Ta en tur med flugsmällan i högsta hugg genom huset innan du går och lägger dig. Upprepa dagliigen hela säsongen.

Jag jagar dem med flugsmälla och försöker undvika att få in dem: dvs myggnät för fönstren som står öppna. Vi har oxå gott om spindlar i huset som får leva och bli feta just för att de tar lite flugor. katterna hjälper oxå till.

Ior

• I am a happy gal.
SV: Flugor??
« Svar #2 skrivet: 23 maj-09 kl 20:01 »
Vi har myggnät i varenda fönster, och myggnät i dörren.
Flygfän kommer in i alla fall, men många hindras.
Jag brukar öppna dörrar, min man stänger dem.

Flugor som vägrar låta sig jagas ut igen landar i dammsugarpåsen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

769 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser