Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  stora hönssorter  (läst 1961 gånger)

miamaa

stora hönssorter
« skrivet: 19 maj-09 kl 20:12 »
jag har funderat och läst men kommer inte fram till dessa nån som vill hjälpa mig? ???

vilka sorter är dom största????
och vilka äggförmågor har dom? ???
tre barnsmamma,lasa apso,tibetansk terrier,4 katter,pekingankor,mignor, KhakiCampbell. hönor av alla de sorter...

Suss i Sannum

• Västergötland
    • Sannum
SV: stora hönssorter
« Svar #1 skrivet: 19 maj-09 kl 23:08 »
Kan inte kalla mig rasexpert på något vis  :-[... men några av de större raserna är Jersey Jätte, Dorking, Kochin, samt Brahma. Närmare beskrivning av raserna, samt äggvikt, finns t ex i Annette Grandins bok "Hönsraser" (ej av Jersey Jätte som jag har för mig är ganska ny i Sverige). Antal ägg/år ligger runt 150 st för Brahma och Kochin (120-170), de andra vet jag inte, men kan mycket väl vara något liknande.

Sen finns en del fler stora raser som är snäpet mindre än de ovan.
Här finns en hoper höns i olika raser och japanska/jumbo vaktlar. Titta gärna in på hemsidan och bloggen. Där finns bilder på fjädrarna och lite annat.
www.sannum.eu
http://blogg.sannum.eu

Dela detta:

* Inloggade just nu

554 gäster, 2 användare
Tobias Eriksson, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser