Minsta fåren?

Startat av LiLo, 17 Maj-09 kl 08:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

LiLo

Alltså, jag är ju lite tokig! För det första vaknar jag alldeles svettig för jag har en katt runt halsen... För det andra börjar jag , när jag går ute ch dricker morgon kaffet börjar jag undra vilken får-ras som är vår minsta!!?? ::)
Antar att det är ett ganska lätt svar för er med får eller utan också för den delen. Har tänkt att Åsen är ganska små...?
Vi väntar första barnet i vinter! Bor på "Rävkullen" med Cane Corso's, Kinesiska "puffar", Chornish Rex katter och Brahmor.

Helt Normal

Åtminstone Ouessant är väldigt liten - jag vet dock inte om dom finns i Sverige.

Grimla

Citat från: LiLo skrivet 17 Maj-09 kl 08:38
vilken får-ras som är vår minsta!!?? ::)
Antar att det är ett ganska lätt svar för er med får eller utan också för den delen. Har tänkt att Åsen är ganska små...?

Roslagsfår.. Vuxenvikten hos tackor är i medeltal endast 35-40 kg.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

gimskogen

Ja roslagsfår o Dalapälsfåren är de minsta av allmogefåren. både till vikt o höjd i cm..
:-[
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

438 Gäster, 0 användare