Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hackad höna  (läst 945 gånger)

whorra

• Marwins
Hackad höna
« skrivet: 09 maj-09 kl 18:54 »
Nu har jag fått ett problem med min mini flock. Har under 1½år endast haft en isbar höna och en isbar tupp men detta känndes lite så jag köpte 3 Faverolle hönor ca 8 månader gammla.

Första dagarna gick bra men nu sista dagarna har tuppen fått en knäpp och hackar ena hönan i huvudet, hon är så blodig, hon får inte vara med flocken och blir bort jagad. Nu ikväll gav vi upp och har satt henne för sig själv.
Men vad gör jag nu? Varför gör han så här? Hjälp!!!

Dobermann

• Skåne
SV: Hackad höna
« Svar #1 skrivet: 10 maj-09 kl 00:30 »
Jag är uppvuxen i släkten med hönseri,på gamalt vis!!stort på den tiden ca 500 höns!tyvärr gick han bort nyligen.men en sak fick jag av honom,och det var Hjorthorns olja!det smörjde dom in på de hackade ställena på hönan.Vips så fick hon vara ifred!!Det luktar f*n,men funkar otroligt bra!!Jag säger inte att detta är rätt väg att gå,men en sak vet jag iaf,att det funkar jätte bra!
På gården finns Fru,2 pojkar,1 westi,,2 Katter,3Tuppar,ca 130brun Lohmann höns,mm mm

Lycka

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 10 maj-09 kl 05:46 »
Var fick du tag på hjorthornsolja
tror att det inte går att få tag på.
Inte på apoteket iaf där vi köpte förut.
Vi satte upp pinnar förr mot hjortar som åt upp allt i trädgården.
Även mot  kissande katter.
« Senast ändrad: 10 maj-09 kl 13:56 av Lycka »
Hedemorahöns

gernsö

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 10 maj-09 kl 07:24 »
Trätjära fungerar oxå bra.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Dela detta:

* Inloggade just nu

564 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser