Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Liten rädd kanin (eller nåt)  (läst 993 gånger)

Vårvind

• Lancashire Heeler, världens mesta hund
    • Skåne
    • Honey Veigas Kennel
Liten rädd kanin (eller nåt)
« skrivet: 06 maj-09 kl 18:53 »
Jag var och hämtade hem en ny Belgisk jätte unge häromdagen, nu har han ett beteende som ingen gillar precis. När du stoppar in handen i hans bur så gör han utfall mot din hand, han försöker både riva och bita, varför gör han detta? jag har en del kaniner sen innan och ingen av dessa kaniner har haft detta beteendet, är det för han är liten, rädd och osäker eller är han en le kanin.

Hoppas någon har ett enkelt svar på detta då mina barn blir lite rädda för honom.
Lev idag.......imorgon kan det vara försent

skogstrolla

• Jämtland
SV: Liten rädd kanin (eller nåt)
« Svar #1 skrivet: 06 maj-09 kl 21:21 »
Jag tycker de låter som han försvarar buren men gör dom de så unga??
Har en hona som gör de en riktig surpuppa .
E man nog tokig så går de....fast jag e själv..
skogstroll med två ardennerdamer,åsenfår,dikor,höns,gris å gård

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #2 skrivet: 06 maj-09 kl 22:08 »
Ta på dig tjocka handskar när du sticker in handen så han inte kan bita dig och fortsätt ha handskar på sålänge han visar det beteendet, tänk på (viktigt) att du inte ryggar/rycker tillbaka handen när han gör utfall. Snart så har han lärt sig att det är inget farligt och att handen inte vill honom nåt illa/blir rädd för honom och då slutar han.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Vårvind

• Lancashire Heeler, världens mesta hund
    • Skåne
    • Honey Veigas Kennel
« Svar #3 skrivet: 07 maj-09 kl 08:29 »
Ta på dig tjocka handskar när du sticker in handen så han inte kan bita dig och fortsätt ha handskar på sålänge han visar det beteendet, tänk på (viktigt) att du inte ryggar/rycker tillbaka handen när han gör utfall. Snart så har han lärt sig att det är inget farligt och att handen inte vill honom nåt illa/blir rädd för honom och då slutar han.

Tack för svar ;D det är precis så vi gör, då får vi fortsätta på detta vis, kan det ha att göra med att han inte är mycket hanterad då, eller.
Lev idag.......imorgon kan det vara försent

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #4 skrivet: 07 maj-09 kl 08:36 »
Så bra  ;D
Jo det kan kanske vara så att han är ohanterad och inte van vid händer. plus att han har ju nyss flyttat så han kanske tänker "bättre ta det säkra före det osäkra och bita först"  :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dela detta:

* Inloggade just nu

702 gäster, 2 användare (1 dolda)
simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser