Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hollänska ?  (läst 1400 gånger)

Lillis.

• Gäst
hollänska ?
« skrivet: 06 maj-09 kl 18:18 »
jag kan få sådana,är det en köttras? storlek? lämplig att korsa med gottisar?

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: hollänska ?
« Svar #1 skrivet: 06 maj-09 kl 19:31 »
Holländare är inga köttkaniner och de är relativt små, 2 till 2,75kg
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Lillis.

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 06 maj-09 kl 21:08 »
Holländare är inga köttkaniner och de är relativt små, 2 till 2,75kg

ok,jag är mest intreserad av köttproduktion för eget behov,då tackar jag nej till dessa kaniner då.

Hajjen

• Kaninuppfödare
    • -
    • Solbackens kaniner
« Svar #3 skrivet: 10 maj-09 kl 18:05 »
Holländare väger från 2,5 - 3,2 kg. Det är en ras som växer rätt fort, och är lagom med kött på.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #4 skrivet: 11 maj-09 kl 13:59 »
Holländare väger från 2,5 - 3,2 kg. Det är en ras som växer rätt fort, och är lagom med kött på.
Är det svenska standarden? ???
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
« Svar #5 skrivet: 11 maj-09 kl 15:25 »
Är det svenska standarden? ???

Står ju inget om köttmängden i standarden men viktangivelsen som Hajjen anger är från standarden.
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #6 skrivet: 12 maj-09 kl 07:49 »
Står ju inget om köttmängden i standarden men viktangivelsen som Hajjen anger är från standarden.
Okej, intressant att veta.

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
« Svar #7 skrivet: 12 maj-09 kl 10:34 »
Okej, intressant att veta.

var hämtade du info ifrån? är holländarna små utrikes?
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #8 skrivet: 12 maj-09 kl 11:07 »
var hämtade du info ifrån? är holländarna små utrikes?
Jepp ur den holländska standarden. Tycker mig se en röd tråd i de flesta raser, att de väger snäppet mindre i Holland än här, förutom de stora raserna som BJ, TJS osv

Dela detta:

* Inloggade just nu

633 gäster, 1 användare
Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser