Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som slaktar själv i NV skåne eller närheten?  (läst 697 gånger)

Zabbe

Någon som slaktar själv i NV skåne eller närheten?
« skrivet: 27 apr-09 kl 21:47 »
Hejhej! Min första tråd här :)

Jag tänkte börja föda upp kaniner för slakt till husbehov. Pappa har en gård (jag flyttar snart till lägenhet) där kaninerna kan vara..på ett krav: att jag lär mig/provar på, innan jag fyller gården med kaniner..  ??? Sicka krav! ;)

Han har naturligtvis rätt, självklart borde jag lära mig först, börja föda upp sen.. annars står jag där kanske med ett dussin kaniner och inte mod nog att faktiskt genomföra en slakt.

Så min fråga är; är det någon här inne som bor i/vid NV Skåne som kan hjälpa mig? Jag har bil och körkort så jag kan röra mig lite :) Min ''plan'' är att åka till någon som har slaktfärdiga kaniner och med hjälp från denne någon själv slakta, flå och stycka en kanin. Antingen om jag köper den där, eller om det behövs, köpa en och ta med... såna detaljer kan ju lösas.

Någon som kan och vill ställa upp?

Dela detta:

* Inloggade just nu

654 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser