Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Björken blöder  (läst 3020 gånger)

Jonte

• Uppland
Björken blöder
« skrivet: 27 apr-09 kl 00:26 »
Jag har (pga grov tanklöshet) skadat en björk på min tomt och nu "blöder" den rejält. Går det att "plåstra om den" eller lindra skadan på något vis?

Jag ska aldrig mer vara så stygg mot en björk igen :-/

Skytten

• Skåne
SV: Björken blöder
« Svar #1 skrivet: 27 apr-09 kl 05:54 »
Visst det går att plåstra om ett träd.  Är det ett hål så plugga.  Oaktsam savsamlande, där man slarvar med pluggen tar död på en björk.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Neiklot

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 16 maj-09 kl 20:20 »
Beror på hur brottet ser ut.

ta en bild och lägg ut här..

Fick ett tips från en kund, som jag själv inte provat.
Och det var att lacka med vanligt klarlack på brottet.

Huruvida detta funkar vågar jag inte svara på.
« Senast ändrad: 24 maj-09 kl 15:33 av Neiklot »

Jonte

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 22 sep-09 kl 15:56 »
Jag gjorde som skytten föreslog och det stannade upp. Jag använde tunna trästycken och näver, som jag band fast med vanligt snöre.

I det här fallet hade det inte funkat med lack, för det blödde för ymnigt. Men tack ändå för tipset! =)

Dela detta:

* Inloggade just nu

747 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser