Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Letar stora kaniner i blekinge  (läst 1045 gånger)

enebacke

• Blekinge
Letar stora kaniner i blekinge
« skrivet: 26 apr-09 kl 19:57 »
Hej alla. För mig är detta första gången jag är här. Vet inte ens om jag gör rätt, så ni får ursäkta mina misstag ;) Men det jag vill är följande. Har precis börjat med stora kaninen. Min tanke är för produktion. Har köpt in några som: Stor silver, belgisk jätte, NZR, några blandras.
Först undrar jag om det finns fler bra raser för kött produktion? och om det finns någon som säljer sådana i mina trakter. Bor i blekinge; Sölvesborg. Ser att det är många som nämner transport... Hur funkar det? Vad kostar det? Om jag nu kommer att sälja kanin... Hur mkt ska jag ta betalt? Finns det stora uppköpare, vad ger dom i pris? Mång frågor, men ni kanske förstår vad jag är ute efter :) Tacksam för svar mvh//Anna En liten till ::)Vad ska man ge för mat. ekonomisk och för snabb tillväxt..
« Senast ändrad: 26 apr-09 kl 20:16 av enebacke »
Tre barns mamma. Har 3 shettisar, två nordis, två amerikanska cocker och en blandis vove. Höns samt ett gäng stora kaniner.  LEV LIVET.

BlueDeville

• Skåne
    • Busebo
SV: Letar stora kaniner i blekinge
« Svar #1 skrivet: 26 apr-09 kl 22:41 »
Transport kan du hitta på bla kanin.net eller djurtransport.ifokus. Kolla efter vad som erbjuds eller annonsera efter vad som behövs. Priser är olika beroende på hur många djur som ska transporteras eller var dom ska & vilka omvägar det blir ev.
Var med & bli ett fan i min Facebook grupp för Belgiska Jättar:
http://www.facebook.com/pages/Saxtorp-Sweden/Busebo-s-Jattar/113483878676727?ref=sgm
Bor ute på landet med skogen inpå knutarna med Sambo, 3 barn, 2 jyckar, ett gäng Belgiska Jättar, Belg harar, å hoppkaniner, 1 Grå jako, 3 katter.

Trasselsudden

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 27 apr-09 kl 12:56 »
Berntssons kaningård ligger ju i sölvesborg så den kanske du känner till?
http://web.telia.com/~u45617804/Index.htm
Jag heter Josefine och läser fjärde året till husdjursagronom på SLU i Uppsala. Har sedan ett antal år tillbaka sysslat med hobbyuppfödning av kaniner för utställning, men pga studierna ligger det nu på hyllan. Är särskilt intresserad av färggenetik på kanin.
Besök gärna http://kaninfarg.se

enebacke

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 04 maj-09 kl 21:31 »
Ja dom känner jag till. Har en jätte fin röd hane, Hubbe, från camilla.
Tre barns mamma. Har 3 shettisar, två nordis, två amerikanska cocker och en blandis vove. Höns samt ett gäng stora kaniner.  LEV LIVET.

Dela detta:

* Inloggade just nu

670 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser