Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Benet ur led eller brutet?  (läst 1950 gånger)

Kajsa Kavat

• Värmland
Benet ur led eller brutet?
« skrivet: 24 apr-09 kl 15:55 »
Jag har en Isbar kyckling(tupp tror jag)som haltar på höger ben.Den är pigg och matglad men ligger ner i hägnet mesta delen av tiden.Jag såg idag,att när den går så är det precis som om hasleden viker sig utåt som om det finns instabilitet  högre upp i benet.Benet från hasleden ner till foten är intakt.Finns det något annat att göra än att avliva den? ???

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
SV: Benet ur led eller brutet?
« Svar #1 skrivet: 26 apr-09 kl 11:28 »
Verkar benet brutet kan man spjäla det med hjälp av en bit trädgårdsslang som man klipper upp. Lägg in benet och tejpa runt med eltejp. Fast är det i en led kan det bli lite besvärligt. Lättare när det är mitt på smalbenet.

Avvakta lite och se ifall det verkar stabilisera sig. Annars är det nog humanast att ta bort den.
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

Dela detta:

* Inloggade just nu

620 gäster, 1 användare
RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser