Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dansande tupp??  (läst 2003 gånger)

lynxlady

• Häst och hund-kvinna med blandad kompott av höns
    • Sidsjöhöns
Dansande tupp??
« skrivet: 20 apr-09 kl 18:14 »
Ja just det. ;D Jag har haft 2 flockar, men har nu successivt flyttat smådamerna
in till lille tuppen Knut. Han hade 2 damer redan, och när jag skickade in dam nr 3 (de har gått ilag hela tiden utom en vecka där) så satte han ner ena vingens spetsar i marken, spred ut dem och började  dansa i små cirklar runt hönan ifråga! Han såg ut som en orre.. Är det här vanligt? Ingen av tupparna har gjort så förut, de har bara "hoppat på" och sen var det klart.. Nån mer som sett det?

curmbox

• Var sak har sin tid
SV: Dansande tupp??
« Svar #1 skrivet: 20 apr-09 kl 18:53 »
 :)Grattis! Du har en tupp som uppför sig precis som en bra tupp ska göra ;D
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 20 apr-09 kl 19:15 »
Har inte haft en tupp som inte gjort så, trodde att så gott som alla gjorde så?  ??? För det är ju så en tupp SKA göra om han är en som ovan sagt bra tupp.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #3 skrivet: 20 apr-09 kl 22:04 »
Min vita leghornstupp gör så, riktigt vackra svängomer, fast hönorna är mer intresserade av blommetuppen som skiter i förspel utan bara sätter på, så medan Tuppe dansar smiter de iväg...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

lynxlady

• Sidsjöhöns
« Svar #4 skrivet: 20 apr-09 kl 22:41 »
Jag har haft en blandrastupp innan (pappa till lille dansante tuppen) men han kom med sina höns så hur han uppvaktade nya vet jag inte. Han hoppade då bara på sina gamla damer ibland när han kände för det, dock en superb pappa och familjeförsörjare. Nya kochintuppen hoppade på genast, ingen förvarning.. Men lilletupp började som sagt spela för henne.. Fler än så har jag inte haft, men jag har inte hört talas om nån som dansat förut faktiskt.. :) (Inte för att jag forskat runt direkt ;D)

Filipin

« Svar #5 skrivet: 28 apr-09 kl 11:23 »
Din tupp blev jätte glad ;D ;D ;D

lynxlady

• Sidsjöhöns
« Svar #6 skrivet: 08 maj-09 kl 14:00 »
Ja.. Haha. ;D

Taggis

• vänner
« Svar #7 skrivet: 08 maj-09 kl 17:23 »
Jag har 3 tuppar pappan & hans 2 söner från förra året & dom dansar för detmesta för hönorna . Ibland verkar det som om det handlar om tid & lust dvs ungtupparna dansar när dom inte har pappan i närheten för då hinner dom men om pappan är innom synhålll så blir det snabbisar . Sen är där nån höna som "lägger"sej direkt när stor tuppen kocklar lite & burrar upp sej brevid henne ingen tuppdans där inte ,fast dom har ju kännt varandra några år så det kanske inte behövs längre  ;)
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Dela detta:

* Inloggade just nu

746 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser