Humleblomster! Bingo! Både albino och rex!
De rex-ungar som fötts hos mig har sett mindre och ynkligare ut än sina syskon men i flera fall har jag kollat med hushållsvågen och faktum har varit att de har legat helt i fas i tillväxten med syskonen. Det är ögat som luras eftersom de har en annorlunda, mindre fluffig päls. Någon rexunge hade under ett par veckor jättetunn päls i nacken och hon såg nästan kal ut men så vips växte pälsen ut och det såg normalt ut. Gulligast är de krulliga svinto-morrhåren och så är de små ungarna lockiga på magen! Gulligt!

I övrigt har de "fungerat" lika bra som de övriga gotlänningarna. Jag menar att de varit lika härdiga, klarat kyla och värme och haft likartad tillväxt. Jag har nu inte behållig något rexpälsat avelsdjur själv men de rexungar jag sålt till folk som jag fortfarande har kontakt med (2 stycken) har klarat sig alldeles utmärkt. Båda bor utomhus och "fryser" inte mer än sina normalpälsade kaninkompisar. Jag kanske skall ta och spara någon rex framöver så jag får studera dem lite närmare!
Lycka till med rexarna

Ylva