Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kletigt öga?  (läst 890 gånger)

Körsbär

• Pärlsömnad och djur är min hobby!
    • Höns på nätet
Kletigt öga?
« skrivet: 16 apr-09 kl 20:30 »
Min stora hanne har ett öga som det rinner segt grumligt klet ur. Inte som var utan mer som något geleaktigt halvklart snusk. Det är bara ena ögat som är angripet och pälsen är blöt i främre ögonvrån. Jag har torkat rent med vatten och varit noga med att stryka mot inre ögonvrån ifall det är något skit som kommit in i ögat. Jag har lyft på ögonlocket och han är väldigt rödsprängd men jag kan inte se något främmande föremål. Han gillar när jag torkar med kall vattenservett. Det är andra dagen som han har detta.

Någon som vet vad det kan vara? Han äter, dricker och är frisk och kry i övrigt med blank päls och vill gärna bli kelad med ;)

Dillen

• Östergötland
SV: Kletigt öga?
« Svar #1 skrivet: 17 apr-09 kl 12:35 »
Kaninsnuva? är inte så kunnig inom kaninsjukdomar men en bekant hade en kanin som fick kaninsnuva. Då rann ögonen och slemhinnorna var röda och irriterade. Gick över med en antibiotikakur har jag för mig
Bor utanför Norrköping. Intresserad av djur & natur. Har gotlandskaniner och bortskämda dvärgkaniner. Drömmer om höns och fjällvandring.

Körsbär

• Pärlsömnad och djur är min hobby!
    • Höns på nätet
« Svar #2 skrivet: 19 apr-09 kl 09:04 »
Tack för ditt svar! jag har läst på om kaninsnuva och tycker inte det passar in på honom för han rosslar inte och nosen är ren och fin. Nu är ögat bättre, så förmodligen var det något skräp.

Dillen

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 19 apr-09 kl 10:04 »
Hej! Skönt att det inte verkade vara snuva och att ögat är bättre :) Hoppas ninen är helt bra snart!
Bor utanför Norrköping. Intresserad av djur & natur. Har gotlandskaniner och bortskämda dvärgkaniner. Drömmer om höns och fjällvandring.

Dela detta:

* Inloggade just nu

669 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser