Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flera flockar lösgående?  (läst 1108 gånger)

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
Flera flockar lösgående?
« skrivet: 13 apr-09 kl 17:18 »
De här frågorna riktar sej till er som har flera flockar frigående ute på gården! (Eller er som vet nånting om det.. ;) )
Hur funkar det? Blir tupparna osams? Håller dom sej för sej själva? Är det att rekommendera?

Vill så gärna ha en till flock och tänkte bygga en till hönsgård, men sen slog det mej att det skulle ju vara ytterst trevligt att ha även dom gående på gården eftersom jag nästan alltid är hemma.
Nu vill jag höra om era erfarenheter! ;D
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
SV: Flera flockar lösgående?
« Svar #1 skrivet: 14 apr-09 kl 20:04 »
Hej!
Här har vi två flockar. Grannens hönshus ligger ca 50 meter från vårt. Tupparna vet väl om varandra, har mötts en gång, men verkar inte vilja göra några större ansatser på att mötas igen / bråka.  Att notera är att våra höns har stora ytor att röra sig på. Bor man tätt, med liten trädgård kan man gissa på att två olika flockar kan drabba samman / blanda sig för att de känner sig trängda.
När våra flockar går lösa håller de sig på olika håll, men självklart får vi hålla koll på dem så de inte blandar sig.

Funkar det inte för dig, så får du låta dem gå ut varannan gång ;)

Mvh
Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
SV: Flera flockar lösgående?
« Svar #2 skrivet: 14 apr-09 kl 21:19 »
Åh vad bra, då vet jag hur ni har det iaf! :) Vi har en stooor gård, så jag tycker ju att dom borde kunna samsas här också. Jag får väl prova helt enkelt, och som du säger låta dom gå ut varannan gång! ;D
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Dela detta:

* Inloggade just nu

716 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser