Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Radio reportage med mig och Gösta Johnsson angående kanin till slakt  (läst 1452 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Gösta

Det var radio Östergötland som började på påskafton med en bandad intervjuv och sedan hängde radio Kristianstad på i dag (påskdagen).
Eftersom jag har svårt med språket ;D i södra delaen av landet skickade jag det vidare till Kimma som har detta tungomål ;D ;D. som sitt modersmål ;)

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Attes matte

• Jämtland
Ha! Vilken värsting-skånska!!! Alltså inte värsting som i stökiga ungdomar... Men bred! Hi hi... Alltid lite kul att höra rösten när man "pratat" över forum såhär...  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

H-K

• Gäst
edvard persson släng dig i väggen ;D ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
 ;D ;D :-[

Visste faktiskt inte om att jag pratade så hemskt, förutom att sonen beklagar sig över att han inte förstår mig när jag blir arg  :-[ :P ;D

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
jag har absolut inga problem att förstå dig, fast sen är jag ju halvskåning oxå.....;)
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
Så farlig skånska är det väl inte. Jag hör värre på telefon ibland...  :-*  ;D

Men jag undrar varför inte Du är den som vågar starta upp slakteriet?
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
Tack  :-[

Hade gärna velat arbeta hemifrån men ekonomin säger stopp just nu för det krävs en hel del ombyggnader för att kunna ha godkänt slakteri hos oss. Bland anant är vårt vatten inte godkänt tror jag och brunnen går torr när det är torra somrar och det går ju inte om man har slakteri och behöver vatten  :-\

malines

• Gäst
Tycker inte hellar att skånskan var sådär farligt bred. tyckte dock inte att rösten stämde med bilden av "Kimma"  ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
Tycker inte hellar att skånskan var sådär farligt bred. tyckte dock inte att rösten stämde med bilden av "Kimma"  ;D
Det får jag höra ofta  :-[
Får väl trösta mig med att jag låter kvinnligt när jag sjunger  :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

624 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser