Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggkartong för vaktelägg?  (läst 7225 gånger)

Archibald

Äggkartong för vaktelägg?
« skrivet: 25 nov-05 kl 07:54 »
Finns det?
min fru smaskar i sig de där kolagoidsarna med nötter i, som ligger i en kartong med 15 små groppar i,  bara för att ha något att lägga dem i (vilken ursäkt!)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Re:Äggkartong för vaktelägg?
« Svar #1 skrivet: 25 nov-05 kl 09:11 »
Fiffig fru! Eller kanske rent av Toffififru?

Jo, det finns äggkartonger och plattor för vaktelägg. Men antigen så är dom dyra som aset, eller så vägrar dom skicka "oversea's". Men ju fler som tjatar så kanske dom ger sig.

Återkommer med länkarna jag samlat på mig. Men börja med att titta hos: http://www.eggcartons.com/

Archibald

« Svar #2 skrivet: 25 nov-05 kl 10:25 »
oj, skeppa overseas verkar ju lite onödigt dyrt, men ett företag som högberga bord eju kunna ta hem och ha. de skulle säkert sälja om det bara finns hemma.

vilken hiskelig design av hemsida, kände flashback till 96 eller så...

här ser ni mina 'kartonger'
jo, ena hönan lägger grådassiga ägg, vilket försvinner när man tvättar dem, och en annan lägger spegelblanka, otrolig kontrast....
« Senast ändrad: 25 nov-05 kl 11:11 av Archibald »

curmbox

• Var sak har sin tid
« Svar #3 skrivet: 30 nov-05 kl 17:42 »
Åhhh, tänk att få en sådan ask i julklapp. :)
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

bea

« Svar #4 skrivet: 01 dec-05 kl 08:49 »
har för några dagar sedan lagt in ett gäng sådana i kläckaren väntar nu med spänning om det blir några småttingar

Dela detta:

* Inloggade just nu

597 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser