Tack för ditt svar Eva!
Kanske det bara är vi med minigrisar som är så intresserade av detaljerna kring dräktigheten

Belles senaste brunst var 15-17 februari, hon betäcktes alla tre dagarna 2-3 ggr/dag. 115 dgr har jag räknat från 16 februari (rätt el. fel?)
Fast egentligen kanske det inte spelar så stor roll exakt hur man räknar, de håller väl inte tiden exakt ändå gissar jag

Det är underbart att klia hennes mage, men än har jag inte känt några rörelser. När brukar de kunna kännas?
Vad roligt att se dina suggor när de är högdräktiga!
Jag ser mest likheter hos Estrella, hon "bär" magen på samma sätt som Belle.
De har även ungefär samma kroppsform & hull. Har ökat maten något för jag tycker att hon smalnat rätt kraftigt den senaste veckan. Svårt med maten, vill ju inte hon ska vara tjock när hon ska grisa och inte heller för mager, så hon är helt utmärglad när de små diat ett tag.
Hihi, jag tror inte Belle kommer att kunna gå in i stian i slutet ;-). Vi har en tröskel in där som är ca 15 cm hög som de glatt och enkelt hoppar över idag, frågan är om hon skulle klara det med magen i marken

Jag är lite nervös inför grisningen, har ju aldrig varit med om något liknande (bortsett från mina egna förlossningar då :-)) nån gång. Folk som bor på landet har ju ofta upplevt både lamningar och kalvningar redan i barnsben, men det har den här f.d. stadsbon inte fått uppleva. Så den här grisningen är verkligen något jag ser fram emot, med skräckblandad förtjusning!