Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Elak hona ??  (läst 1125 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Elak hona ??
« skrivet: 03 apr-09 kl 21:05 »
Jag släppte in en hane (skitsnygg) till mina honor för nån dag sen ,, den ena honan slängde sej i läge direkt o tyckte han var toppen ,, den andra sprang undan o låtsades inte se honom .
Dom har ett stort rum dom lever i .
Nnu i dag hittar jag hanen "fläskhaka" liggandes på golvet!!!!
Nästan hela kragen har hon slitit loss med skinn  o allt!

Jävla elaka bitch kanin ,, varför gör hon så ?
Hon har ju blivit betäkt förut ju .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Nettis

• Smörblommans Siv
SV: Elak hona ??
« Svar #1 skrivet: 03 apr-09 kl 21:27 »
Hon försvarade väl sitt revir. Har blivit lärd att man alltid släpper in honan till hanen och aldrig tvärtom.

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #2 skrivet: 03 apr-09 kl 21:37 »
Verkar som revirförsvar ja, honorna kan ha hjälpts åt.
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

kaninkattohöns

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 03 apr-09 kl 22:40 »
Jag gjorde samma fel i mina nybörjardagar och fick en död hane som kvitto. Revirförsvar, helt klart.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 03 apr-09 kl 23:00 »
Några av mina honor är extremt territoriella. Dom skulle nog ha ihjäl en hane (eller annan hona) som kom in i deras burar. Jag lärde mig från första början att man alltid ska släppa in honan till hanen, aldrig tvärtom...

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #5 skrivet: 04 apr-09 kl 00:31 »
Det konstiga är ju att jag har 4 kaniner som lever i hop annars tre honor o en numera kastrerad hane ,det har alltid funkat .
Nuhar han ett eget rum bredvid så han kan se dom andra men ändå vara trygg .
Ska testa igen senare på en annan platts.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Trasselsudden

• Blekinge
« Svar #6 skrivet: 04 apr-09 kl 01:00 »
 :-\

Jag antar att det är anledningen till att man aldrig ska släppa in hanen på honans mark. Fick lära mig som "nybörjare" att man alltid ska släppa in honan till hanen eller ha dem på neutral mark. Jag brukar inte heller lämna dem tillsammans utan uppsikt, utifall att. Är hon inte intresserad så provar jag igen vid ett senare tillfälle.
Jag heter Josefine och läser fjärde året till husdjursagronom på SLU i Uppsala. Har sedan ett antal år tillbaka sysslat med hobbyuppfödning av kaniner för utställning, men pga studierna ligger det nu på hyllan. Är särskilt intresserad av färggenetik på kanin.
Besök gärna http://kaninfarg.se

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #7 skrivet: 04 apr-09 kl 07:15 »
Det konstiga är ju att jag har 4 kaniner som lever i hop annars tre honor o en numera kastrerad hane ,det har alltid funkat .

Inte så konstigt eftersom dom är vana vid att leva så. Men plötsligt kommer en främling och då hjälps dom åt att försvara reviret.
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #8 skrivet: 05 apr-09 kl 17:14 »
jag har han i en avdelad del nu o han verkar må bra ,, ska jag släppa in den elaka honan til han nu igen ? eller ska jag vänta lite till? Hur lång tid tar det innan den avdelade delen blir hanens revir?
Honorna har inte varit därinne sen i ons 1april nu .
jag stod i en timma o vaktade när jag släppt hanen o allt verkade lugnt , det var även lungt senare på kvällen med .

Dela detta:

* Inloggade just nu

672 gäster, 5 användare (1 dolda)
Stengrim, javill, Berberis, Skägget

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser