Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Liten myseldningskamin  (läst 1415 gånger)

Attes matte

• Jämtland
Liten myseldningskamin
« skrivet: 29 mar-09 kl 00:31 »
Halloj!

I mitt blivande hus så kommer skorstenen från pannrummet att gå förbi allrummet på övervåningen, och jag skulle vilja ha en myseldnings-kamin där uppe. Jag har hittat denna:
http://www.kaminexperten.se/webshop.asp?show=prodinfo&infoid=18&menu=26
och tänkte kolla om nån har nån erfarenhet av denna eller liknande kaminer. Den var i alla fall himla snygg...  ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Huggorm

• Gäst
SV: Liten myseldningskamin
« Svar #1 skrivet: 29 mar-09 kl 00:41 »
Priset var ju väldigt bra. Min enda invändning är att det inte verkar vara någon tillverkare angiven? Det gör att det kan bli svårt att få tag på brännjärn och andra reservdelar i framtiden. Men skall man ha motsvarande kamin från någon av de kända tillverkarna kostar den väll dubbelt så mycket...

andtol

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 29 mar-09 kl 11:56 »
Vi har också letat en liten kamin och den här ser väldigt trevlig ut.

Kanske något att satsa på?

Återkom gärna om du har mer information än det som står på hemsidan.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 29 mar-09 kl 12:11 »
Jag tänkte försöka ta mig till återförsäljaren i veckan, det var lite därför jag ville ha reflektioner över den innan jag åker dit, så jag vet vad jag ska fråga...  ;) Tillverkare, tillgång till reservdelar (om det är möjligt att byta ut slit-delar)... Nåt annat?

/Sara

andtol

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 29 mar-09 kl 12:19 »
Hur stora vedträn går in i kaminen?

Attes matte

• Jämtland
« Svar #5 skrivet: 29 mar-09 kl 23:29 »
Förmodligen väldigt små... Den är 37 cm bred och 35 cm djup (yttermått som jag har förstått) så inte är det några stora klabbar som får plats inte...  ;)

/Sara

Dela detta:

* Inloggade just nu

763 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser